Lång man - måste man knoppa ändå?

Status
Stängd för vidare inlägg.
K

Kharachi

Sköter en arab som ja ska börja tävla dressyr med och hon börjar få lång fin man nu (om hon inte tappar den igen :eek: )
Hur gör jag med manen på tävling då? Får ja ha den "utsläppt" ellet måste man fläta upp den??

Vet ju att ryckta manar inte behöver knoppas, halsen syns ju ändå? Visst manen täcker inte hela halsen på henne...

Sv: Lång man - måste man knoppa ändå?

Man kan ju göra en "ardennerfläta" (heter det så?) dvs en fläta längs med mankammen.

Svårt att förklara, men det är väl som en halvt inbakad. :D

Syrran gör det på sin arab när hennes ridelev ska tävla.

Det finns en knopp-tråd redan...se fula knoppar-inga knoppar...där får du svar och tips.

Men varför vill du inte knoppa?
Alla hästar ser bättre ut knoppade tycker jag! Speciellt på tävling.

Jag tycker att du ska göra en ponnyfläta/ardennerfläta(eller vad man nu vill kalla det:p Det hade jag på min pålla(arab) när vi tävlade:bow: Ser ut ungefär såhär:

Annars kan du göra som tofsar som du sätter ihop med varandra(mycket enklare:D ) Ser ut ungefär såhär:

Lycka till!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 655
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har kanske haft tur eller helt enkelt varit förskonad från större problem i mina hästars munnar. Men sen för några veckor sedan...
Svar
2
· Visningar
854
Senast: MayGrace
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 032
Senast: Farao
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 052
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka