Lång körpisk?

I

IrishCobTinker

JAg undrar vart man kan hitta en lång körpisk på 1,80 cm?? Något kortare går oxå bra!

Sv: Lång körpisk?

Piskmakaren i Lund har...
Sedan finns det säkert en massa internetsidor men det kan någon annan svara på:angel:
På granngården där jag bor hade de fått hem en nya som bara kostade 160:- men jag kollade inte vilka längder....
Hööks har också haft en bra pisk tidigare (märke?) men där vet jag inte heller längden...

Senast ändrad:

Piskmakaren i Lund är halt klart bäst enligt mig! Har provat diverse "höökskopior" men de har inte alls samma spänst och känsla. Och är ofta helt galet balanserade... Men piskmakaren är en klass för sig! :D

Beror på vad för kvalitet och känsla du vill ha. Just nu kör jag med (hyssch så ingen hör) en longerpisk där jag klippt av snärten till lagom längd. Men jag använder bara pisken till att korrigera genom lätt tryck mot hästen och har den ärligt talat mest som extrautrustning för närvarande - vi är inte framme vid ett mer aktivt användande i dagsläget.

Jag köpte min långa pisk på City Gross f.ö....

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
220
Senast: zassoo
·
Övr. Hund Valpen har visst blivit stor (hur gick det till?) och har vuxit ur sin bur. Jag behöver en bur som är minst 50 cm hög och 60 cm lång...
2
Svar
36
· Visningar
962
Senast: ufot
·
Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på...
2
Svar
22
· Visningar
1 574
Senast: morgaine
·
Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
382
Senast: Elektron
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka