• Avel
  • Trådstartare Trådstartare sweet_extraa
  • Startdatum Startdatum
S

sweet_extraa

Vad tycker ni med ett sto som har e: Helwan-Furidant skulle passa med exempel Landor S eller Robin Z?

Behöver få lite råd om den stammen :D

Sv: Landor S

Enorm skillnad i hur Robin Z och Landor S nedärver sig. Vad har du för typ av sto och vad vill du ha för avkomma?

Landor S utmärker sig ju som typförbättrare och han lämnar också bra gångarter, något man inte direkt kan säga om Robin.

/C

Betäck med Landor S, så kan jag vara spekulnat på fölet.
Har en Helwan stammad häst som jag gillar och giller verkligen Landor S avkommor. Vad har ditt sto gjort, meriter? kort? :banana:

Som sagt nedärver sig Robin Z och Landor S väldigt olika, Jag tror inte jag hade valt Robin Z på ett Helwan sto, jag vet ju inte hur ditt ser ut, men hellre någon som förbättrar som Landor enl. dom Helwan avkommor jag sett.

Mvh

DET RÅDER INGA TVIVEL......... ABSOLUT LANDOR S, FANTASTISK HINGST I ALLA ASPEKTER:bump:

Vi är nog många här inne som "vet" vilket sto det är... finns inte så många nämligen med den stammen:angel: :)

Jag hade helt klart valt Landor S , Robin är helt fel på den stammen!

Vi är nog många här inne som "vet" vilket sto det är... finns inte så många nämligen med den stammen:angel: :)

Jag hade helt klart valt Landor S , Robin är helt fel på den stammen!

Någon här inn känner sig träffad av stammen...:angel:
För guds skull, ite Robin Z på mitt sto!! :o

*kl*

Lite fundersam blir jag allt när jag läser i denna tråden :crazy:

Varför dissar man Robin Z?? Har vi någon annan hingst i Sverige med de meriter som han har??

Han har ju lämnat avkommor i ALLA discipliner på elitnivå.

Man får inte glömma bort att Landor S har en hel del tungt bakom sig också och jag har sett en del "taxar" efter honom. Inget jag skulle lägga på en Helwan faktiskt

Och jo jag gillar Landor S själv men de jag har sett i Sverige har inte varit något jag hurrat över

Har absolut inget emot Robin Z. Men han kan inte läggas på vilket sto som helst..
Mitt sto lämnar stora föl. Den e: Landor S är skitfin, men stor. Så att lägga Robin Z på henne vore med vetskap om storlek o bakrund ett mindre klokt val.

Jag skulle ha valt Landor S. Har en avkomma efter Lasandos u. helwan-sto. Fantastisk typ, framförallt en mycket snygg front.:love: Typmässigt den bästa som det stoet lämnat.

oj nu var det här en gammal tråd men jag har inte detta sto :) dock var det en bekant som ville låna och avla på.. vet ej om det var ditt ;) men hur som helst vart det inget utav det :)

Jag skulle ha valt Landor S. Har en avkomma efter Lasandos u. helwan-sto. Fantastisk typ, framförallt en mycket snygg front.:love: Typmässigt den bästa som det stoet lämnat.

Fast Lasandos och Landor S är ju inte lika. Lasandos är en mycket ädlare hingst medan Landor S är mer maffig det visar även deras poäng där Lasandos fick 1010 och Landor S fick 98 :D

Även om de båda är snygga så är de rätt olika

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 086
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
721
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
795
Senast: Oknytt
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 578
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V