Landor = galoppen?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare sweet_extraa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 873
S

sweet_extraa

Hur är galoppen på Landor S?
har suttit och tittat men hittar det ingen stans.

Sv: Landor = galoppen?

Han ligger på 132 i BLUP på galoppen, så med andra ord mkt bra.

Min Landor S hade fantastisk galopp. Egentligen inte så luftig, men med oerhörd styrka, takt och balans!

tack :D
då känns det bra igen. :D
har du möjligtviss bild på din?

Japp!

3-åring

Första språnget uppsuttet:

4-åring

Leker dressyrhäst ( 4 år gammal) med min 15-åriga hästskötare! Placerade sig i LB:1 :D

aw :love:
den var riktigt fin!
hur tycker du den är i psyket?

Jag har inte kvar honom, jag sålde honom till Tyskland i januari. Stod med lite för många hästar...

Han är en oerhört lätt häst att ha och göra med. Aldrig några problem varken vid hantering eller ridning. Jag red ut på honom själv när han var 3. Åkte själv med honom på träningar som 4-åring.

I början när jag hoppade uppsuttet var han extremt försiktig. Han hoppade fånigt högt för att slippa röra vid bommarna, och nya "titthinder" sprang han helst bredvid. (Du ser första hoppbilden). Nästan så jag trodde jag skulle behöva sälja honom som dressyrhäst istället! :crazy: Men sen under våren som 4-åring så lossnade det helt, och han gick nästan alla sina rundor upp tom 1 m felfritt!

Jag har sett många avkommor till Landor S i Tyskland, och jag skulle gärna ha fler! De är naturbegåvningar med otrolig ridbarhet!

Han ligger på 135 i typindex - det är inte många hopphingstar som gör! 135 i exteriör och 142 i hoppindex!

det låter verkligen som en jätte trevlig individ att hålla på med. Har betäckt det ena stoet med honom och funderar nu på när det andra stoet går i brunst att ta honom även till henne. Det jag tänkte på då var att hon har en lite sämre galopp och önskade förbättra den.

Men din herre verkade jätte fin och jag älskade det STORA hoppet ;P
Vad tror du han ärvde mest av pappa om du tittar tillbaka?

Typen! Exteriört sett så är han en kopia av sin far!

Dessutom sin ridbarhet. Han har inte svårt för nåt, en oerhört hopkommen kille som var "färdig" med sin kroppskontroll mycket tidigt.

ååh låter underbart!
Nu längtar jag tills dom ska föla :love:

försökte ta bild på min 2-åring här om dagen, ville inte riktigt ställa upp på de men såhär blev de :)
JNHQLODNFQRMG4.jpg

Lantez -05 e:Landor S-Cortez-Romeo

håller med Cyllene, visst hon rids inte men hon har väldig koll på kroppen och fatta på en gång vad löshoppning va och gör det med väldans fin kroppskontroll, vilket hon har i allt hon gör! inget strupplande o snubblande här inte :) ska bli spännande o se vad som händer med henne!

riktigt fin :D
ja, de får du fortsätta informera om.
Du skulle också säga att Landor är en förbättrare av gångarter eller inte?

jo, filmen har jag allt sett :D

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 035
Senast: Kajsalisa
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 509
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 159
Senast: Piaff
·
Avel Tidigt på säsongen men jag tittar och följer hingstarna som visas nu utomlands. Har ögonen på flera st som visat sig lite extra men såg... 2
Svar
34
· Visningar
2 278
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka