F

Fhanny

Hur är Landlord-hästar? Har ingen erfarenhet av några efter honom, har inte ens suttit på en efter Landlord, inte känner jag någon som har honom i stammen heller. Så nu vill jag veta mer om hästen och dens avkommor. Vilka ston passar?
Skall nämligen börja rida en efter Landlord och vill gärna veta mer.

Sv: Landlord

jag vet 3 avkommor efter honom o ett "barnbarn", en efter landlord-cor de la bryere som är ganska tuff i skallen, men lite humör vill man ju ha;) den har kapacitet så det räcker till och blir över, bra galopp, väldigt rolig o rida! är tyvärr dålig pga pålagring m.m men på bättringsvägen...

den andra e.landlord vet jag inte vem morfar var. den tävlades lätta klasser dressyr m placering, kunde tvärnita när som helst i hoppningen. gångarterna var OK men inga speciella!

den tredje e.landlord tävlar 1.40 m placering för tillfället. är ganska trevlig i typen, ngt lågställd. hoppar bra. gångarterna är OK.

den 4:e e.Marwin ue.landlord fick 9 på skritt, 8 på trav o 7 på galopp på treårs. 7-7 i hoppning. hoppar ok, ingen supertenik men har viljan... lite tjurig att hålla på med. gick breeders i år som 6-åring, inge bra resultat men kvalade iaf dit:)

hans avkommor är "kända" för att vara lite tuffa i huvet:p

Senast ändrad av en moderator:

Min tjej är efter Landlord :)
Landlord - Diamond Lad
Nu ska jag bara tala om vad jag sett av henne. Kanske får du ett hum :) Tycker ganska mkt stämmer in vad fnurre skrev..

Hon är het och ganska svårriden eftersom hon är extremt känslig för hjälperna, men blir rätt lättriden när man känner henne. Hade lite knepiga stunder i början men börjar komma åt henne bra. Välutbildad!
Hopptekniken är rätt bra, väldigt rädd om benen, tar upp dem. Hoppar stort och med mkt rygg. :) Haft henne i två månader snart och under tiden har hon ALDRIG rivit.
Kvick, snabbtänkt och tuff när man rider henne.

Hon har humör, det kan man säga, men det har aldrig blivit något hemskt humör. Hon är jättesnäll och har bra temperament tycker jag.

Gångarterna är inte super men de duger tycker jag. Ingen dressyrsatsning iallafall :D Hon är tävlad 130 med segrar med ryttaren Margareta Bäckström. Är även uppfödd av Maggan.

Exteriört är hon lång i överlinjen tycker jag. Hennes ben är torra och fina. Inte galliga eller så. Smäcker kropp, djup bål (sadelgjord 140 cm!! :D) Litet och smäckert huvud :)

Ska se om jag hittar en bild o lägga in.. Har tyvärr ingen där hon är uppställd.

Longering:
94143_1196631311.jpg

Hoppar
27609_1197227546.jpg

Senast ändrad:

Kan vara tuffa o tunga, har sett många som är lite stora o sega i kroppen, skulle själv inte betäcka med honom. Men det finns ju de som är fina också ( som med avkommor till alla hingstar..) många hoppar ju bra, Dicta, Lanz o Jens nya stjärna Lunatic för o nämna några!

ser inte dina bilder.

The_grinch: denna är stor men lätt. som sagt det finns ju vissa som är bra oavsett vad de har för stam. denna har jag fått uppfattning om att den inte ska vara för skarp i huvudet heller att den gör som den vill utan tvärtom. gör som ryttaren vill.

Red ett underbart landlord sto förut :love:
Väldigt speciell dam, rusade igenom hindrena när jag fick hem henne. Men vi kom bra överrens och fick flera plac i 130, startade även 140 med henne.
Hon var otroligt känslig på både gott och ont. Man behövde bara tänka så kom man rätt överallt, otroligt lättmanövrerad. Häftig känsla!
Har inte världens bästa teknik, men hoppade hindrena väldigt lätt. Tyvärr så har hon inte funkat alls sen jag slutade rida henne :(

Generellt : Tuffa, egensinniga men hoppar som tusan!
Jag gillar Landlord hästar skarpt. Har 2 avkommor E. Lasandos, Landlords enda godkända son i Sverige. Skulle gärna ha en Landlord häst!

okej vad bra. då finns det något positvit iaf :p

den här hästen hoppar i alla lägen, allt man stry på. otroligt lättriden och lugn. jätte snäll att hantera mm. tävlat upp till 140 med plac. låter det som en typisk landlord häst?

okej vad bra. då finns det något positvit iaf :p

den här hästen hoppar i alla lägen, allt man stry på. otroligt lättriden och lugn. jätte snäll att hantera mm. tävlat upp till 140 med plac. låter det som en typisk landlord häst?
Jodå, allt utom lättriden och lugnt :angel::rofl:. Nej alla är ju olika individer. Det kommer säkert gå jättebra!

haha ja, den är faktisk dressyrhäst i grunden men omskolad till hoppning :angel:

Liknande trådar

Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 899
Senast: Lea88
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 656
Senast: Claraclara
·
Hästmänniskan Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
960
Senast: ufot
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 332

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka