Skogstroll

Trådstartare
Vad vet ni om denna hingst? har ett sto hemma e.Lancet ue.Ramiro Z .
Är det bra avelsmässigt att avla på den stammen?(dvs..bra stam?) ramiro Z känner jag ju till.Har hittat lite om Lancet oxå,men inte så mycket.
Har ni kanske ngn häst med denna hingst i stammen?

Sv: Lancet!

Jisses vilken "konstig" stam. Att kombinera Ramiro med Wenzel-blod som är det sämsta som finns när det gäller hoppning !
Wenzel har ett hoppindex på rekordlåga 16 (95%) ! :eek: Hans dressyrindex är 125. Så betäck stoet med en dressyrhingst är mitt råd.
Shogun xx har ett hoppindex på 59 (88%) och ett dressyrindex på 103 (94%).

Ja ärligt talat så har jag oxå funderat,eftersom jag inte sett någon annan med liknande stam och dessutom så fungerar det inte alls att hoppa henne,hon blir hysterisk..

Ja ärligt talat så har jag oxå funderat,eftersom jag inte sett någon annan med liknande stam och dessutom så fungerar det inte alls att hoppa henne,hon blir hysterisk..

Det var därför jag funderade på om det kanske fanns två Lancet, det lät som en så konstig stam.

Jag har ridit en Wenzel I-avkomma en del. Förmodligen den sämsta hopphäst jag suttit på, om jag ska vara ärlig. Han tyckte visserligen det var jättekul, men hade absolut ingen aning om hur man gjorde. Fattade aldrig att man måste hoppa över hindrena, utan kunde hoppa ena gången och galoppera igenom nästa, lika glad för det. Rev tre gånger av fyra, även om "hindret" var en 20 centimeters cavalletibom.

Wenzel avkommor är ökända i Tyskland för att göra "plocke-pinn" av även de lägsta hinderna på unghästtester.

Ja nu var det ju för dressyr vi köpte henne så hur högt hon kan hoppa spelar ju ingen roll..men hon e ganska tuff för övrigt så jag tänkte om någon hade koll på psyket på lancets avkommor?Hon är väl lite nervöst lagd kan man säga.

Ett häst med många "hjärnspöken" är Isabell Werths valack Warum Nicht. Han har Wenzel som morfar.

Wenzel avkommor är ökända i Tyskland för att göra "plocke-pinn" av även de lägsta hinderna på unghästtester.

plockepinn var ordet, ja... Han lärde sig inte heller, bommarna yrde och lika glad var han för det. Typ "yesyesyes, vad kul det var!:banana:" "Men hördu, du måste hoppa över hindret (40 cm)" "Va? vadå, gjorde jag inte det?:laugh:"

Temperamentsmässigt så var det en otroligt kelig och snäll häst att hålla på med, men han var tydligen rätt besvärlig att sko, så inte alltid en lammunge. Väldigt känslig att rida, spände sig väldigt lätt, mycket energi men spänd. Inte tittig, utan snarare så att han gick och laddade i väntan på minsta skänkelhjälp som väl säkert var en... galoppfattning!:idea: ellerhurhellerhurellerhur?:bump:

Walk on Top var ju också e Wenzel, det är också enligt skötaren en otroligt snäll och kelig häst att hålla på med. Men rädd för allt, i alla fall när han var tävlingshäst. Sina egna hovspår i manegen, borstar, vad som helst egentligen. Som soft pensionär blev det bättre.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 079
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
519
Senast: Nikan
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 627
Senast: Mabuse
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 575
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka