* Lånad nick*Levande föl avgift eller 90dygns

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Mahogney
  • Startdatum Startdatum
M

Mahogney

Hej!
Jag ska betäcka mitt sto. Jag har funderat på Cornetto men så såg vi att det var 90dygns avgift. Jag tycker inte att det spelar någon roll. Stoet har tidigare inte haft problem med dräktigheten. Har ni några synpunkter i om 90dygns avgifter??

\\ EMMA

Sv: * Lånad nick*Levande föl avgift eller 90dygns

Det finns både för och nackdelar med 90 dygns avgiften.

Nackdel: Du betalar in vid 90 dygn och sedan kanske det händer något med stoet eller fostret/fölet vilket resulterar i att man ej får något levande föl.

Fördel: Fölet är betalt när det väl anländer och ev. nya betäckningar ska betalas.

Det där är egentligen en smaksak hur man som uppfödare föredrar att betala. Själv så föredrar jag att få betalat allt så snabbt som möjligt så är man av med det. :smirk:

Hälsningar Helen

Sv: * Lånad nick*Levande föl avgift eller 90dygns

Jag föredrar levande föl-avgift, det känns bättre och så vet jag att jag får något för pengarna.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
839
Senast: Freazer
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 338
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 052
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 077

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka