låna ut eller inte...

Sv: låna ut eller inte...

Jag tycker ju att man som hästägare ser till att man lånar iväg en frisk häst men det står för mig :)

Sv: låna ut eller inte...

*kl*

Skulle låna ut den eftersom den inte kommer att komma vidare i sin träning av att stå minst 6 mån. Är det en så pass bra häst så är det dumt att låta den stå och "skrota" ingen vet hur mycket tid den kommer att ha efter förlossningen och det är ju lättare att starta upp ridningen med en häst som redan är i kondition än som du ska gå upp i kondis m.m

Tycker att det är hästägaren ansvar att besiktiga innan den åker iväg pga att då är det du som väljer vet och om det skulle hända något är intyget ditt. Precis som vid en försäljning, har den andre betalt så är det dens intyg och du får inte använda det som bevis ;)

Och sen betalar fodervärden för bes innan hästen åker hem. Det gör att fodervärden ansvarar för allt som händer hästen undertiden som den är där.

Givetvis så betalar fodervärden för alla kostnader undertiden som hästen är där. Brukar skriva att fodervärden ansvarar för hästen fom den kliver på landgången och ska åka dit. Jag ansvarar fom den kliver av landgången hemma hos mig när den lämnas tillbaka.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
1 845
Senast: Mia_R
·
Juridik & Ekonomi Är otroligt dålig på detta o aldrig sålt eller köpt bostad innan. (en gång bara såklart på nuvarande bostad) Kan ngn reda ut mina...
2
Svar
20
· Visningar
1 153
Senast: gullviva
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 154
Senast: Gunnar
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
602
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tjockistråden 4
  • Säng
  • Vad gör vi? Del CCV

Hund, Katt, Andra Djur