lämplig ryttarvikt!

L

limited_edition

Undrar vad ni har för åsikter om vilken vikt som är lämplig för att rida ett smäckert 160cm fullblod? och varför ni anser detta?

Sv: lämplig ryttarvikt!

Det beror på mkt olika saker. hur välmusklad och viktbärande hästen är, vilken slags ridning och hur spenstig/smidig man är som ryttare. Men vid flera tillfällen går fullblod med runt 70kg då i löpningstempo där dom presterar max. om du nu syftar på träningsridning och hästen är något vältränad kan man ju iaf väga kring 80kg. men som sagt till och från beroende på häst, ryttare och arbete.

Liknande trådar

Utrustning Tjo, har fått för mig att jag nog kommer va ut mer i vinter om jag inte fryser, och då jag inte hittat fodrade shortchaps i sverige...
Svar
8
· Visningar
553
Senast: Emma-pemma
·
Hästmänniskan För att inte hijacka andra trådar, här är en tråd där vi kan diskutera våra tankar kring ryttarens vikt som komponent i ridningen. :)...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
7 568
Senast: Badger
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 919
Senast: valpköpare
·
Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 289
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Extremt het häst
  • Dressyrsnack nummer 18