B
bubbsan
Jag har ett varmblods sto som jag har tankar på att betäcka. Hon är snart 12 år så ja tänkte vänta lite till. hon har inte haft något föl innan. Har sprungit på banan en tid men är nu en kanon rid häst. Hon är väldigt fin i kroppen, högrest och har fått bra gångarter, klok och pigg tjej med mycket motor. En väldigt snäll och lätt hanterlig häst. Hon är mörkbrun, nästan svart och ca 163 cm hög. Arbetsvillig och har kommit igång i både dressyren och hoppningen. I hoppningen är hon lite försiktig men tycker att det är roligt. Är lite tävlad i andra grenar.
Vill ha en rätt stor avkomma och gärna en hoppinriktad hingst.
Min tanke var att betäcka henne med ett halvblod för att få en ridhäst. Men vet inte nån som är villig att blanda dessa två raser. Kan ju inte ta vilken hingst som helst eftersom man vill hålla raserna så rena som möjligt.
Vet någon nåt? Är det en lämplig blandning? Finns det någon annan ras som är lämplig? Fullblod kanske?, eller blir det en avkomma som kommer bli alldeles för hispig och nervös?
Vill egentligen inte ta en varmblods hingst eftersom jag vill ha en passande ridhäst.
Jag är jätte tacksam om någon kunde hjälpa mig me lite tips och synpunkter! Det finns ju så många hingstar nu och det är en salig blandning och alla har sina sidor.
Vill ha en rätt stor avkomma och gärna en hoppinriktad hingst.
Min tanke var att betäcka henne med ett halvblod för att få en ridhäst. Men vet inte nån som är villig att blanda dessa två raser. Kan ju inte ta vilken hingst som helst eftersom man vill hålla raserna så rena som möjligt.
Vet någon nåt? Är det en lämplig blandning? Finns det någon annan ras som är lämplig? Fullblod kanske?, eller blir det en avkomma som kommer bli alldeles för hispig och nervös?
Vill egentligen inte ta en varmblods hingst eftersom jag vill ha en passande ridhäst.
Jag är jätte tacksam om någon kunde hjälpa mig me lite tips och synpunkter! Det finns ju så många hingstar nu och det är en salig blandning och alla har sina sidor.