Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
varav 29 baggarGnist skrev:Min gissning blir att du får 34 lamm
ameo skrev:TACK för all hjälp!
Jag får väl lägga ut en gissningstävling på hur många lamm det blir i slutänden... Vinnaren får ett luftslott.
Men eftersom du ändå har fåren först och främst för att de ska beta (och ullen kanske?) så spelar det ju egentligen ingen roll om de är tackor eller baggar, att kastrera enn bagge är ett ganska litet ingrepp, och en kastrerad bagge betar lika bra som en tacka och är ofta himla personliga och trevliga får.ameo skrev:varav 29 baggar
(och vi äter inte ens kött i familjen, jo liiite kanske)
Köp fler hästar!!ameo skrev:Det finns bara ett skäl till att jag över huvud taget har lamm i år. Jag behöver utöka min lilla fårflock litegrann, för de hinner inte med att beta av...
Grejen är att hästarna betar ner det som DE vill ha alldeles tillräcklig, fåren betar ner hästarnas stora rator/toaletter. Och tillsammans håller de betena fina, väl nerbetade och förhållandevis parasitfria! Så det är just fler får jag behöver...ramonarunds skrev:Köp fler hästar!!
Sedan säger jag att det blir 26 lamm, men bara 24 överlever. Ska bli intressant att se vem som vinner luftslottet!!