Lämnar ni hunden utanför affären??

Sv: Lämnar ni hunden utanför affären??

Skulle aldrig i hela mitt liv lämna min hudn utanför en affär...

Spelar ingen roll om det handlar om centrala Göteborg eller någon liten jäkla ort i norra Dalarna ...

Aldrig!

Jag tar inte med henne in till stan och binder upp henne,då kan hon lika gärna vara hemma!
Men om vi är ute och går och jga behöver in till kiosken här i "byn",då binder jag henne,men man har full uppsikt där inne och ut!

Skulle aldrig i hela mitt liv lämna min hudn utanför en affär...

Spelar ingen roll om det handlar om centrala Göteborg eller någon liten jäkla ort i norra Dalarna ...

Aldrig!

haha lovar dej att det finns gansters i norra dalarna också ;)

var bara tvungen

/ dalatösen som aldrig skulle binda hunden utanför affären

Nej, jag vågar inte binda hunden utanför affären. Iofs de gånger jag är i stan med hund så springer jag inte in i affärer.

Det var ju det jag skrev...

Att det inte spelar någon roll om man är i centrala gbg eller i en liten by i norra dalarna!

nej jag har aldrig lämnat min hund utanför affären o kommer inte göra det heller:crazy: nej ifall jag ska in på affären så antingen lämnar jag henne hemma,eller om jag jag går dit med nån kompis eller nån i familjen så får vi gå in i omgångar..

Har gjort det en gång och kommer aldrig göra det igen.

När jag kom ut fann jag två tjejer som höll på att klappa och fotografera "min" hund (pappas hund):eek::crazy: Sån himla tur att han är så snäll som han är, inte lätt att ha en Lassiehund alla gånger:crazy:

Jag skulle aldrig binda min hund på utsidan. Jag tar med henne i handväskan eller innanför jackan :D

Har lämnat chefens hund utanför kiosken när jag skulle köpa frimärken en gång, men hade aldrig gjort det om inte chefen insisterat på att det skulle gå bra.. var inne i kanske 1 min och såg hunden hela tiden, tyckte att det var läskigt ändå!

För ett par veckor sen så blev en hund stulen utanför en affär i närheten av mitt jobb :eek: ägaren var helt förstörd
Det hela slutade dock väl, vet inte alla detaljer men polisen hittade hunden och den är hemma igen.. :banana: men hu så illa det kunde gått!!:eek:

Nix, skulle aldrig få för mig att göra det! Kan ju hända hur mycket hemskheter som helst!Jag tycker att det är rentav oansvarigt att lämna hunden utanför en affär.

Nej, jag skulle heller aldrig göra det. Skulle aldrig våga det.

Om jag inte kan se henne från butiken så tar jag inte med henne. I sommaras när vi gick ner till bageriet så band jag henne utanför och såg henne hela tiden medans jag handlade.

Kort ärenden då tar jag med hunden om det tar lång tid så får hon stanna hemma.

:)

Jag binder mina utan för Kjollan i byn. Jag ser dem hela tiden innifrån och det har aldrig varit någta problem. Men ska jag handla vid ica lämnar jag vovvarna hemma.

jag lämnar min hund utanför, är inte orolig för att något händer, och dessutom skulle han ALLDRIG lämna mig kvar på affären och följa med någon annan hem :love:

dock tar man givetvis inte med honom om de är större saker som ska handlas utan mer om de typ är något litet mjölk eller någe!

jag lämnar min hund utanför, är inte orolig för att något händer, och dessutom skulle han ALLDRIG lämna mig kvar på affären och följa med någon annan hem :love:

!

Men om det kommer förbi en aggressiv hanhund tex, då spelar det ju ingen roll att din hund är bra på att vänta på dig.

Jag tar väldigt sällan med hunden när det är på stan jag ska, men det händer någon gång ibland. Enda gången jag binder honom utanför är när jag ser honom hela tiden genom ett fönster, annars får det vara.

ne å då blir de slagsmål eftersom han ahtar dom lika mycke som dom hatar honom tyvärr!

Jag har lämnat utanför någon gång ibland utanför närlivsen (man ser dom från fönstret) + Min stora ser inte så snäll ut som hon är, så det är inte många som går nära och den lilla låter som ett tjuvlarm om någon närmar sig!

Här känner alla varandra, och det står alltid några kacklade skvallertanter utanför affären som har stenkoll på allt och alla så ingen skulle kunna ta mina hundar utan 1000 frågor.

Men jag har inte med dom så ofta, kanske har hänt 3 gånger på 2 år eller något sånt.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 265
Senast: Kajsalisa
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 229
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
388
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 907
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka