Lämnar du din hund utanför affären?

Blandrastik

Trådstartare
Precis som frågan lyder, själv var jag på hundseminarium härom veckan och en av frågorna var: "Hur gammal ska hunden vara innan jag kan lämna den utanför affären".

Jag blev helt paff, för mig finns inte ens det på kartan att jag skulle lämna min hund utanför en affär och jag bor i en liten skitstad i Småland.

Sv: Lämnar du din hund utanför affären?

En gång är vi skulle åka spårvagnen insåg jag att vi inte hade hundrakort, så jag satte henne i stupröret på pressbyrån precis vid dörren och jag såg henne hela tiden i de 15 sek jag var inne men tom det var fruktansvärt!!:eek:
Sätter henne aldrig någonstans annars!!

No way!! Möjligtvis i vår lilla lilla affär i byn, men det ska vare ett snabbesök för en liter mjölk.

Däremot när jag ensamtränade Loka som unghund åkte jag in till stan och band henne i nåt träd på gågatan och gick in i närmsta affär och tittade ut genom fönstret. Det var det enda stället hon stid snällt ensam på utan att skälla sig fördärvad :angel:

Frågan kunde lika gärna varit "Hur gammal måste min dotter vara för att vänta utanför affären själv?" :devil:

Skämt åsido. Jag tror nog hunden klarar sig själv, däremot skulle jag ALDRIG lämnat hunden p.g.a. andra människor. Har varit med om att barn sprungit efter mig och vovven på promenad med pinne i högsta hugg och slagit efter Chico. Inte bara en gång heller, vem tusan vet vad människor gör mot hunden när man är och handlar. Det är en anledning till att han aldrig skulle få sitta själv nånstans. Dessutom är bullterrier (hundar öht?) väldigt stöldbegärliga. :crazy:

NEJ, jag skulle ALDRIG lämna mina hundar utanför en affär.
Tycker det är extremt oansvarigt att göra så...

Aldrig någonsin när jag är här i Sthlm.

När jag varit i Piteå (eller ja, det är t.o.m. utanför pite så det är verkligen "mitt i ingenstans") har jag bundit upp hund utanför mataffären där. Då var jag väldigt snabb på att köpa det jag skulle köpa..

Har aldrig lämnat nån av mina hundar utanför affären och skulle aldrig komma på tanken, går jag till affären med hundarna så följer en kompis med och så går vi in och handlar var för sig och turas om att vänta utanför med hundarna.
Här är jag väl iofs inte så rädd för stöldrisken utan mer för att nån IQ befriad människa ska hitta på nåt dumt med hundarna när inte jag är i närheten. Jag vill inte ha en otrygg/skrämd hund...

Skulle ALDRIG lämna mina :crazy:

Nej, nej och åter nej. Om jag måste in i en affär, då lämnar jag hundarna hemma. Finns ingenting som är viktigare för mig än att ha koll på mina hundar.

Skulle aldrig lämmana dom utan för, Det finns 1 undan tag det är en liten liten affär mitt inne i byn (ca 500 pers) Det är ett litet rum,Dörren står öppen hela tiden,Rummet är ca 2x2 m typ

nej, det gör jag inte. En gång har det hänt, då var jag inne i en stor lokal. I lokalen låg pressbyrån. Det fanns alltså ingen dörr in i affären utan det var helt öppet ut till lokalen, hunden satt två meter ifrån mig med full sikt. Det fanns en person till i lokalen, där kände jag mig säker nog att sätta hunden :D

Aldrig i livet, jag skulle inte lämna ett barn att vänta utanför affären heller.

Ska jag till affären och köpa saker så brukar jag lämna hunden hemma, måste jag köpa mjölk eller något efter en hundpromenad så kan ja binda ena hunden utanför en kiosk där man har full syn på hunden.

Lämnade min tik utanför matbutiken i Sundbyberg jämt, hade aldrig några problem och behövde jag gå in ngn annanstans så var det även OK.

Har numera en hane, som sitter som ett ljus och väntar, bor numera ute på landet men har då inga dåliga erfarenheter alls. :)

*kl*

Jag går mot strömmen- jag lämnar min hund utanför affären. Han är ju snäll så OM ex. något barn mot förmodan skulle försöka klappa honom kan jag garantera att han inte gör något.
Vi har ju inga som snor hundar här så jag är inte orolig för det heller.

Nu är det väl snarare inte vad hunden gör medan man är inne i affären, utan vad omgivningen kan göra som är anledning till att många är emot det. Jag vet att jag får ett givet svar på frågan, men lämnar du ditt eller någon annans barn utanför affären också? Vad folk kan göra med mina hundar om jag binder dom utanför en affär vill jag inte ens tänka på...

Vad räknar ni som barn då? Ett barn på 13-15 år skulle jag lätt kunna låta stanna utanför medan jag går in. Jag bor ju i en liten stad.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 335
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och... 2
Svar
23
· Visningar
1 920
Senast: Tantan
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 302
Senast: Lillefrun
·
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 133
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka