Lämnade min skogishane hos veterinären imorse,

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare MissDaisy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 760
M

MissDaisy

Han ska kastreras och vet. ville lyssna på hjärtat och kolla över honom, hon sade till katten att : Nu får du sluta spinna jag hör inte ditt hjärta :D Han är för skön Tigern för han spann och kelade med veterinären så hon hade svårt att undersöka honom :rofl:
Det är så roligt att veta att man har katter med sådant kanon temperament! Han ska ju snart få två kullar efter sig också, vilka myskissar det kommer att bli.......
Hur är era katter hos veterinären????
Förresten....är det någon här som skall på Boråsutställningen i början av November???

Sv: Lämnade min skogishane hos veterinären imorse,

Mina katter spinner också alltid hos vet, men att de spinner betyder ju inte alltid att de njuter av situationen. Katter kan spinna när de känner sig nervösa också.
Min honkatt brukar vara ganska nervös hos vet, men väldigt snäll ändå. Min hankatt bryr sig inte så mycket.

Min första Britthona spann också hos veterinären, men jag tror få katter spinner av den anledningen att dom gillar situationen. Alltså hos veterinären

Det roliga är att han verkligen kelade med veterinären :) trampade och spann, han försöker även "stångas" i sina vilda kelförsök....
Undrar hur han har det nu, säkert ont och nyvakensnurrig....stackarn :(

Så gör min huskattmed, också ett teckenpå nervositet. Underligt egentligen, men det verkar som om katterna försöker lugna sig själva genom att göra så. Och spinna.

Mina föräldrars huskatt var hos vet idag och fick diagnosen åldersdiabetes. Dom fick ta blodprov i benet utan att hon mer än röck till lite grann. Hon är så snäll, så snäll gamla tanten.

Tåliga är de små liven, hur ska hon behandlas nu då? Det är tråkigt när de blir dåliga :(

P.S. det är förresten min nu kastrerade hanes son som jag har på min bild,,,pappa är röd och sonen blåvit, fina kontraster.

Det jag läst om det är att det där spinnandet är ett vädjande - "det är så jävla otäckt att vara här men snälla veterinären, du behöver väl inte göra nåt på mig som gör ONT" ungefär.

Fast vissa katter njuter faktiskt av situationen. Min är en typisk sådan. När han blir stressad eller rädd blir han antingen tyst och försynt eller "muttrar" som korater gör. Hos vet, och på andra ställen där han känner sig "ok" kliver han ut ur buren, ser sig omkring, luktar på precis allt, spinner och leker...

Men han spinner också när han mår dåligt, när han hade sin besvärliga hosta kunde man vakna av att han kröp närmre och spann, som ett "matte ta hand om mig, jag är sjuk".

Hon ska få insulinspruta 1 gång/dag som det ser ut nu. Regelbundna besök hos veterinären tills dom ser att det är rätt dos. Min systers katt har också diabetes (!?) fast av helt okänd anledning (4 år och perfekt i hull = ovanligt med diabetes) och hon får sprutor 2 ggr/dag och det krävdes ett antal besök hos veterinären innan dom hittade rätt dos på henne.
Syrrans katt blev helt annorlunda, mycket mysigare och trevligare än innan. Så hon mådde dåligt. Mammas är inte sur på något vis, hon bara dricker (vatten alltså !!) och är trött. Antagligen är den inte så långt gången på henne som på syrrans, därav humöret.

Liknande trådar

Katthälsa Har en gammal katt som jag inte vet exakt ålder på då vi tog henne som hittekatt för elva år sedan, hon var vuxen då med ålder okänd...
Svar
7
· Visningar
2 177
Senast: Lindon
·
Katthälsa Hej! Till en början vill jag säg att veterinär naturligtvis är inkopplad och varit hela tiden :) Men just nu verkar de inte kunna göra...
Svar
18
· Visningar
2 354
Senast: hoppsann
·
Katthälsa Ursäkta för långt inlägg! Lite bakgrund: Vi adopterade vår (inne)katt från ett katthem han var då fyra år gammal (idag 12 år). Han har...
Svar
0
· Visningar
1 635
Senast: Safir
·
Övr. Katt Jag behöver bollplank och råd, jag mår som ett ruttet äpple. I somras träffade jag en ny kille, båda blev blixtkära. Vi har inte varit... 5 6 7
Svar
120
· Visningar
17 875
Senast: Shenzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka