kardemumma
Trådstartare
Jag ska lämna ut min häst på foder men om allt känns bra för båda parter vid periodens slut så kommer fodervärden få möjlighet att köpa hästen. Min fråga är hur detta ska formuleras i avtalet? Vi kommer skriva ett fodervärdsavtal nu och om det blir aktuellt med försäljning av hästen skrivs då ett köpekontrakt. Men jag skulle redan i fodervärdsavtalet vilja nämna att fodervärden har möjlighet att köpa hästen vid periodens slut, samt för vilken summa. Brukar man göra så?
Kan man helt enkelt skriva t.ex. "Fodervärden har vid detta avtals slut _______ möjlighet att för xx xxx kr köpa hästen samt viss medföljande utrustning om fodervärd och ägare är överens om försäljning. Fodervärden skall även anmäla och stå för kostnaden för ägarbyte i hästregistret".
Tips och erfarenheter tack!
Kan man helt enkelt skriva t.ex. "Fodervärden har vid detta avtals slut _______ möjlighet att för xx xxx kr köpa hästen samt viss medföljande utrustning om fodervärd och ägare är överens om försäljning. Fodervärden skall även anmäla och stå för kostnaden för ägarbyte i hästregistret".
Tips och erfarenheter tack!