cusan
Trådstartare
Har just köpt en ny storloppsstjärna och om nu allt går som man önskar kanske ett litet premielopp framåt vintern är aktuellt..*spekulationer*
man har ju då valet att lämna bort hästen i tre månader till tränare och genom det få en högre summa om nu hästen skulle hålla sig på benen.
Har ni möjligtvis några erfarenheter av detta?
Jag inbillar mig att det kan vara lärorikt för pållen att komma bort en stund och se nya miljöer några månader...men:
behöver man vara orolig för att dom *kör för fort eller för mycket*?
hur mycket måste min häst kunna innan jag lämnar bort honom? körd fattar jag men hur "fort" och hur mycket ?
Vad tar tränarna för en sån här premielopps inkörning?
har ni tips på bra och vettiga tränare som tar emot unghästar för premielopp kanske? inte för högt upp i sverige helst.. pma om ni inte vill skriva namn osv .
tacksam för hjälp.
man har ju då valet att lämna bort hästen i tre månader till tränare och genom det få en högre summa om nu hästen skulle hålla sig på benen.
Har ni möjligtvis några erfarenheter av detta?
Jag inbillar mig att det kan vara lärorikt för pållen att komma bort en stund och se nya miljöer några månader...men:
behöver man vara orolig för att dom *kör för fort eller för mycket*?
hur mycket måste min häst kunna innan jag lämnar bort honom? körd fattar jag men hur "fort" och hur mycket ?
Vad tar tränarna för en sån här premielopps inkörning?
har ni tips på bra och vettiga tränare som tar emot unghästar för premielopp kanske? inte för högt upp i sverige helst.. pma om ni inte vill skriva namn osv .
tacksam för hjälp.