Sv: Lämna sovande barn i bil
Måste bara inflika att jag brukar ligga vaken på natten (och amma) och kommer det ett flygplan (de går ned för landning över vårt hus) så brukar jag få för mig att det ska störta in genom fönstret.
Faktiskt inte. När bilen är igång och kör är den en betydligt farligare plats att vara på. För bilar som krockar eller barn som blir påkörda har jag däremot både råkat ut för och känner folk som råkat ut för. Det är en ytterst minimal risk att en bil spontant självantänder, jag är ungefär lika orolig för det som för att ett plan skulle störta på vårt hus. Dvs inte alls. Man kan inte leta upp precis allt som skulle kunna gå fel och oroa sig för det, så jag ägnar tiden åt att försöka förebygga de stora riskerna. Sånt som att hålla barnen säkra ute i trafiken, i närheten av vatten och undvika olyckor i hemmet. För det är trots allt det som är farligast för småttingar.
Måste bara inflika att jag brukar ligga vaken på natten (och amma) och kommer det ett flygplan (de går ned för landning över vårt hus) så brukar jag få för mig att det ska störta in genom fönstret.