Sv: Lämna sovande barn i bil
Fast jag skrev bebisar - de lägger man sällan på marken på parkeringen. jag bar min.
Nu är hon två och ett halvt, jag håller henne och brukar lyfta upp henne på vagnens handtag medan jag lossar. När det gäller parkeringar är jag paranoid, hon går inte ett steg utan att jag håller henne.
Blev så glad när jag hittade den här posten för jag har som bilförare många gånger undrat varför föräldrar inte låter ungarna sitta kvar i bilen istället för att släppa runt dem på parkeringen i jakt på en kundvagn.
Så länge som föräldrarna bär sina barn eller håller dem i handen - fine!
Men det är många som inte gör det, de låter ungarna gå/springa själva utan att hålla stenkoll på barnen och bilarna som förflyttar sig på parkering.
Hur många gånger har jag sett barn som gör en sekundsnabb utflykt på egen hand när föräldrarn håller på och fipplar med kundvagn (kundvagnsgaraget är inte sällan placerad mitt bland parkeringsplatserna) och de där kronorna som skall stoppas i för att få loss dem.
Jag har det senaste året fått tacka gud för att jag haft backvarnare när jag planerat att lämna Ica Maxi.
Fast jag skrev bebisar - de lägger man sällan på marken på parkeringen. jag bar min.
Nu är hon två och ett halvt, jag håller henne och brukar lyfta upp henne på vagnens handtag medan jag lossar. När det gäller parkeringar är jag paranoid, hon går inte ett steg utan att jag håller henne.