Lämna hund i bilen idag

falukorw

Trådstartare
Tror ni att man vågar lämna hundarna i bilen ett par timmar idag på dagen? Eller är det fortfarande för varmt ute? Här i Sthlm har vi sol och enligt väderprognosen ska det bli 12-13 grader och omväxlande sol/moln på dagen. Ska iväg med hästen till klinik och antingen får de vara hemma själva vilket kanske blir lite väl länge eller allra helst ligga i bilen så jag kan rasta dem.
Men frågan är om man vågar? Är jätte försiktig med hund i bil...

Sv: Lämna hund i bilen idag

Mycket beror på hur du kan parkera bilen och vilken typ av bil du har.
Har du en bil med baklucka så att du kan ha den helt eller delvis öppen?
Annars skall de väl klara ett par timmar hemma om de är rastade innan.

Ja, själva kan de ju vara utan problem. Mest att det blir så lång tid nu eftersom det är en timmes resväg i vardera riktning. De kommer säkert att få vara själva 6-7 timmar vilket jag tycker är lite långt utan rastning... Men det klarar ju det och det är ju bara en gång så får nog göra så...

Skulle det vara soligt skulle jag inte våga chansa.
Då skulle jag hellre lämnat dem längre hemma, om det nu bara handlar om en gång :)
Aktiverar du dem lite extra innan så är det säkert ingen fara!

Hundarna fick följa med, och tur var det för åkte vid halv tio imorse och kom hem halv nio nu ikväll... Men det gick jätte bra med hundarna, hade dem med ute en del och i buren med bakluckan öppen däremellan. De har inte haft världens roligaste dag men så ser ju livet ut ibland.

Liknande trådar

Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 005
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 461
Senast: Enya
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 211
Senast: Migo
·
Hundhälsa Är lite förbryllad över en grej idag. Vi har bilat runt och stannade idag till på ett ställe längs Göta kanal för att kolla slussning...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
6 652
Senast: Happimess
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar