Lämna bort valp vid vilken ålder?

MiniLi

Trådstartare
Det är en sak jag känner mig lite osäker på.
Vi håller på att kolla efter valp, det troliga är att vi kan få hem en valp ungefär i maj eller något tidigare.
Men nu är det så att min pappa fyller 50 år och bjuder oss en vecka utomlands i augusti.
Är det fel att åka bort från valpen när man har haft den i 2-3 månader? Det kommer i så fall vara mina sambos syster som tar hand om den, hon bor granne med oss och kommer att känna valpen väl när det är dags.
Eventuellt skulle hon kunna bo hemma hos oss den veckan så att valpen slapp byta miljö - är det att föredra i så fall?

Om det inte är att rekomendera så får vi överväga att stanna hemma eller att vänta till hösten innan vi tar hem en valp..

Sv: Lämna bort valp vid vilken ålder?

Det ska inte vara några som helst problem för en stabil valp att byta miljö efter den tiden. Se bara till att valpen träffat den som ska ha hand om den några gånger innan så går det säkert alldeles utmärkt.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 430
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 315
Senast: __sofia__
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 651
Senast: Bullen22
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är... 2
Svar
35
· Visningar
4 702
Senast: anna_panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka