Lämna avelssto på foder

MiaMaria

Trådstartare
Jag kommer att låna ut mitt d-ponnysto till avel under kommande säsong. Funderar lite på hur jag skriver avtalet och vad jag bör tänka på... Har en annan häst utlämnad på foder, men det är en valack som rids, vilket gör det lite annorlunda. Jag vet vad jag generellt bör tänka på.

Hur har ni andra gjort som lånat ut sto till avelsverksamhet? Hur har ni gjort med försäkrning? Hur långt avtal har ni skrivit? Vad har gällt om stoet inte blivit dräktigt?

Liknande trådar

Avel Jag har ju lånat ut mitt ena avelssto till en tjej som tagit föl på henne i år. Ursprungligen så skulle stoet stå hos mig och att hon...
Svar
14
· Visningar
2 420
Senast: caballus
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 640
Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 657
Senast: Freazer
·
Gnägg Jag har en 3-åring (4 år efter nyår) som jag inser att jag inte har energi för. Ingen komplicerad häst alls, utan snarare tvärtom lite...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
9 200

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka