Lambourgini 1028?

Aston

Trådstartare
Vad tycker ni om honom? För jag vann en betäckning med honom förra året med min 08:a avkomma Aston martin E Corlensky G Ue Urbino :)

Vad för sto tycker ni skulle passa Lambourgini?

Sv: Lambourgini 1028?

Jag har ridit in en och träffat en hel del andra av hans avkommor.
Har bara positivt att säga.
Snälla, trevliga, stabila i psyket.
Den jag hade visades på 3 års med 9a på typen. Dom andra jag har sett har också varit av trevlig typ.

Ända jag kan komma att tänka på med stoet är att det står att han är knipt eller gracil (kommer ej ihåg exakt) i underredet så bra ben (men det ska man väl alltid ha) på stoet, annars kan jag inte komma på något direkt.

Alla dom har jag träffat har varit undan helt svenskstammade ston, varierande modell och linjer, men avkommerna har ändå blivit snygga och trevliga så jag tror att han präglar sina avkommor ganska mycket i typen.

Jag har en åring efter honom som jag är väldigt förtjust i. Han rör sig luftigt och spänstigt, mycket bättre än sin mamma. Är ädel i typen och mer högställd än sin mamma. Han är vaken och lättlärd men inte orolig på något sätt utan med ett inneboende lugn. Hade han varit ett sto skulle jag behållit honom för alltid.

De flesta avkommor jag sett efter honom (alla utom en) har sett ut och rört sig som min.

Har också sett fina avkommor efter honom! Många är dock lite mindre till storleken, tänker på kombinationen med Urbino...

Jag har själv använt honom till lite olika typer av ston. Det som förutom temperamentet som redan har beskrivits som är gemensamt för mina är typen.
Typen Lambo typar sin avkomma bra och mina som är visade på treårs och kvalite ligger i snitt på 8.
Enligt Blup så ska han ge litet men det har jag inte märkt av. Om jag jämför mina Lambo avkommor med deras halvsyskon efter andra hingstar så är dessa bland de större som stona fått. Mina ligger i snitt höjd på treårs på 164,5 som jag tycker är en ganska bra höjd på en treåring. Ingen av dem är ju så att säga helt färdiga ännu så slut höjden finns ju inte. Men den som gått kvaliten växte fyra centimeter mellan treårs och den.

Kl.

Finns det ingen som har filmer hur dom rör sig och bilder hur dom ser ut dom små Lambo ungarna ?

Mvh Mia

Finns på min hemsida. Kommer inte ihåg om jag lyckades lägga ut film, men bilder finns.

Har redan varit där under tiden , hittade dock ingen film ;) Dom ser jättefina ut .

Mia

Tackar :bow:
Amazon ska gå kvaliten på Flyinge nästa helg, får se om hon då får lika bra resultat som sin helbror förra året.;) ...eller bättre....:angel:

Har en kanonfin åring efter honom med u: fullblod. SÅ stabil i psyket så att jag aldrig upphör att förvånas. Är höggravid och leder helst åringen från hagen för hon e snällast. :) Finns bilder på min hemsida och jag håller på med en film som vi tog i helgen när vi löshoppade. Hon rör sig lätt i alla gångarter och hoppar jättefint. :) Hon är även STOR! Mamma bara 1.62, men Wild Rose är ett år och 1.54, 2 cm mindre än tvååringen! Mitt stall heter Stall Tranquility om du är intresserad av bilder!

bild023.jpg

wilda08.jpg

wilda05.jpg

Som sagt, de jag har sett har varit undan olika ston men tempramentet och "Lambo" typen går igenom.
Har ju även sett några av dina fina efter honom :)

Kan väl säga att jag än så länge är mycket nöjd med mina. Så pass att jag faktiskt redan bokat in honom till några ston nästa år.

Vet du om han kommer att stå på semin nästa år?

Vill ha en till sån som jag redan har fast ett sto.

Jag pratade med ägaren på Falsterbo, och då sade hon att han skulle stå på semin 2010.

Fast nästa år så har hon lovat att både Rubin och Lambo ska vara på semin igen.
Jag kommer att börja tjata på henne redan runt februari så att proven blir tagna. :angel:

Ursäkta trådkap! Men har du sett några Rubin ungar, har hört att dom ska vara helt fantastiska och mkt, mkt rörliga...

Det lilla jag sett ser fantastiskt ut, så jag har bokat honom också till nästa år. Hade ju faktiskt sto till honom redan första året han var i Sverige. Men fick byta hingst p g a tävling och brunst inte riktigt stämde :crazy:
Men den betäckningen gav mig ett fint Lambo sto (2 år i år) som kanske ska betäckas med Rubin till våren istället ;)

Tror på Rubin som multihingst.

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 315
Senast: Masse
·
Avel Jag har ett dilemma och skulle uppskatta åsikter utifrån! Jag har ett, i både mina och andras ögon, fantastiskt sto e quite easy. Hon...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
16 481
Avel Hej! Har ett litet sto på 1,52 m i mankhöjd e. Fort-Baron x ue. A-dur som jag är sugen på att veta mer om hennes härstamning men hittar...
Svar
0
· Visningar
676
Senast: Klein
·
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 335
Senast: Jate Volim
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka