Läkningstid på böld/knöl?

Sv: Läkningstid på böld/knöl?

Ja, sorbact är asbra!

Och det kan vara ganska konstig färg på hud vid infektion, det behöver inte vara så farligt. Maken fick något konstigt i tummen som svullnade upp och såg klart obehagligt ut i färgen, spritkompresser drog ur och färgen kom tillslut tillbaka även om det flagade bort lite hud sen.
 
Sv: Läkningstid på böld/knöl?

Tack skuggi och lil-sis. Jag ringer till husläkarjouren i morgon och om inte C kan följa med så får jag hör av mig. Om de nu tycker att det är så bråttom...

Jag har i alla fall fått såret omlagt idag av min rara hyresvärd. Hon säger att det ser ut som om min cirkulation är dålig runt såret.
 
Sv: Läkningstid på böld/knöl?

Det blir bra :) i morgon är jag off-buke då vi har kurs i stallet hela dagen, så du vet :) loggar in på em/kväll
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej. Vår lilla Chihuahua-kille (6år) började runt jul använda Tropical clean teeth gel för att få bort lite tandsten. På...
Svar
4
· Visningar
3 559
Senast: Sol
·
Hundhälsa Jag trodde att jag bestämt mig, men nu har jag ändå beslutsångest deluxe och behöver nog bolla tankar med någon annan än uppfödaren...
2
Svar
35
· Visningar
6 375
Senast: Hyacinth
·
Hästvård En häst i stallet har blivit ömfotad helt utan anledning. Och jag funderar på om det kan vara en lättare fångvarning på den? Men jag...
2
Svar
38
· Visningar
9 139
Senast: Nominous
·
Z
Hästvård Kortfattat: Veterinär 1 gav min häst diagnosen fång för ca två månader sedan. Varken veterinär 2 eller min hovslagare tror att det var...
Svar
14
· Visningar
3 329
Senast: Bewelinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp