Lågställd ponny som stertar med huvudet lite..

mortill3

Trådstartare
ponnyn jag har är riden men inte utbildad, en lågställd ponny....när man rider så stretar den med huvudet framåt(blir nästan framtung), så typ mulen hamnar jättelångt fram och tar jag i ponnyn så händer det inget...så jag satte på ett gummiband lite löst, och helt plötsligt börjar ponnyn att söka sig neråt och tugga på bettet.
Hur fortsätter jag nu? tips? vill att ponnyn ska försöka komma upp med nacken och börja arbeta, den ser otroligt loj och lång ut ....vill få in mulen mot bringan... Jag rider mkt nu med sätet och försöker få den att arbeta med rumpan för att få den att få upp nacken lite så det blir enklare att arbeta....

Sv: Lågställd ponny som stertar med huvudet lite..

finns inga genvägar - skaffa en tränare! Man kan inte utbilda vare sig ryttare eller häst över internetforum.

Liknande trådar

Träning Utbildning av ponny. Jag har nyligen köpt ett 6-årigt russ som inte gjort så mycket hittills. Han är snäll och min dotter kan rida...
Svar
14
· Visningar
1 051
Senast: TinyWiny
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 596
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 412
Senast: Ceta
·
Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
6
· Visningar
354
Senast: Valle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31