Lagra viner hemma

anhe

Trådstartare
Novis som jag är på viner - jag ska ge min blivande man några viner att lagra i morgongåva, ett att öppna på vår ettåriga bröllopsdag, ett på 5-årsdagen och ett på 10-års dagen hade jag tänkt mig. Han är också novis på lagrade viner, men vill prova. Förutsättningarna är att jag inte kommer kunna lagra så svalt som det rekommenderas, men ändå mörkt och lite svalare än normal rumstemperatur i alla fall. Jag har förstått att det t.o.m ska gå att lagra i en garderob hemma, men att man ska ta i beaktande att vinerna mognar mycket fortare. Så min fråga är - vilka viner ska man satsa på? Framförallt för det som ska öppnas om 10 år? Måste väl vara ett vin med lång förväntad lagringstid, men hur lång? Hilfe!

Sv: Lagra viner hemma

Jag drack ett supergott hemmalagrat vin förra året, en ganska billig modell från systemet som verkligen kom till sin rätt efter ett par års lagring i en sval garderob! Ska försöka leta rätt på vad det hette.

Sv: Lagra viner hemma

Jag tycker att du ska fråga på Systemet när du handlar. De har det absolut bästa kunnandet! Eller så googlar du fram ett vinforum och frågar där.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka