Lagra hösilagebalar i hagen?

Sv: Lagra hösilagebalar i hagen?

Jag är jättepetig med att ta bort allt eftersom jag fodrar ganska mycket och hanterar balarna. Efter att jag läst vilka skador det kan bli, ännu petigare.

Jag är jättepetig med att ta bort allt eftersom jag fodrar ganska mycket och hanterar balarna. Efter att jag läst vilka skador det kan bli, ännu petigare.
Klokt och hedervärt av dig tycker jag :)

KL: Jag vill verkligen poängtera att ni som har plasten kvar inte ska känna er idiotförklarade för att ni inte har tänkt tanken. Man gör som det brukar göras och det är verkligen inte lätt att se skaderisken (eller ens notera att det är en skaderisk) när huvuddelen av stallen runt omkring gör på samma sätt (alltså har plasten kvar) men efter den här tråden ser ni kanske vad som kan hända och försöker förmå stallägare att se problemet också :)

I_U: vilken trevlig omväxling med någon som faktiskt erkänner ett misstag, delar med sig av det och rättar till det. Det händer inte så ofta på buke :)

Tack!
Jag gillar inte att göra fel.
Här så blev det fel och då så rättar jag till det.
Mest är jag dock glad över att jag blev uppmärksammad på riskerna innan någon av mina hästar blev sjuka.

Tack a1agnlju.

Ja, det känns skönt att höra att man får göra fel, om man kan göra rätt i fortsättningen, att det finns kloka människor. Synd att inte min stallvärd hade den inställningen. Jo, har fått tag i djurskyddet på länstyrelsen i mitt län och fått bekräftat att man faktiskt inte får ha plastbalarna så att hästarna kan äta av dem.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 940
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 299
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 114
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Då har vi dessvärre åkt på den stora blodmasken i stallet.. Jag har tidigare delat stallet med en annan inackorderad. Förra året gjorde...
Svar
19
· Visningar
781
Senast: Lucifer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama