Laglig rätt att rida?

Sv: Laglig rätt att rida?

Fast det är ganska oväsentligt, du få inte rida där utan markägarens tillstånd.
 
Sv: Laglig rätt att rida?

KL
Kan vara lurigt med snö och frusen mark. När jag var liten så fanns en regel (som jag tyvärr inte vet var den kom ifrån) om att om det var tjäle i jorden och mer en decimeter snö var det OK att rida på fält oavsett om de odlade eller inte. Skulle kunna misstänka att det är något som kan hänga samman med att åka skidor och göra skidspår. Lite av samma problematik där om när det är OK att åka skidor på fält utan att förstöra ev gröda.
 
Sv: Laglig rätt att rida?

Vi får inte rida på frusna vallar med snö för att spåren blir till is o det växer sedan ojämnt-sämre. Ej heller blöta stubbåkrar fast de ska plöjas någon vecka senare:confused:
 
Sv: Laglig rätt att rida?

knapplån

Jag rider inte på ängar utan att fråga om lov eller veta att man får.

Jag fick alltid höra när jag var liten att man alltid får rida på en äng om man enbart skrittar på kanten av ängen för att ta sig vidare ngnstans. Vet inte hurvida det stämmer....
 
Sv: Laglig rätt att rida?

Ser att du fått en del bra svar men skriver några rader ändå

1. Hade kollat upp det med markägaren först så det inte blir massa sura miner, innan jag tar mig friheten att rida där!!

2. Tycker det låter som att man får rida där! Påvisas ju inget förbud direkt!!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Ryttare, respekt?? Vi har ett hus och en stor lada. Bägge ligger vid en gårdsplan modell mindre, kan precis vända med sopbilen och...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
8 016
Senast: Jadzia
·
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 582
Senast: Karamello30
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 082
Senast: QueenLilith
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 927
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp