Lägga upp klänning tillfälligt?

Pancakes

Trådstartare
Går det att göra på något enkelt och snyggt vis?

Ska vara tärna på bröllop med klädkod kavaj men klänningen är hellång. Den är inte min utan jag har den till låns så jag kan inte sy upp den. Materialet är ganska fint, typ chiffong så jag vet inte ens om jag vågar sätta en säkerhetsnål i.

Ska vara tärna på bröllop med klädkod kavaj men klänningen är hellång. Den är inte min utan jag har den till låns så jag kan inte sy upp den. Materialet är ganska fint, typ chiffong så jag vet inte ens om jag vågar sätta en säkerhetsnål i.

Den syr du enkelt upp med tråckelsöm (in och ut med 5mm till 1cm mellanrum med nål och tråd), som bara är att dra ur när du skal lämna tillbaka.

Du kan inte använda dubbelhäftande klädtejp och göra en enkel fåll? :)

Ibland kan en hellång klänning ändå funka till kavaj, beroende på hur den ser ut i övrigt och vad man har till.

Du kan inte använda dubbelhäftande klädtejp och göra en enkel fåll? :)

Ja, tejp är bäst. Chiffon får hål om man syr i det. Du kan inte ha höga klackar?

Finns det tejp för textil som inte stryks fast? Kanske funkar med vanlig sån man har mellan hud och tyg?

Jag kommer ha högklackat i kyrkan, men jag orkar aldrig en hel kväll. Det är mest att hellång klänning känns lite overdressed för kavaj, därav min fråga.

Jag kommer ha högklackat i kyrkan, men jag orkar aldrig en hel kväll. Det är mest att hellång klänning känns lite overdressed för kavaj, därav min fråga.
Fast om du är tärna är det väl inte konstigt med en finare klänning? Tycker inte jag i alla fall. Men kan du lägga upp en bild så vi får se? En lång klänning kan ju vara mycket mer casual än en knälång beroende på hur man stylar och hur allting ser ut.

Annars röstar jag på dubbelhäftande tejp som du drar bort, inte textiltejp utan sån vanlig.

Fast om du är tärna är det väl inte konstigt med en finare klänning? Tycker inte jag i alla fall. Men kan du lägga upp en bild så vi får se? En lång klänning kan ju vara mycket mer casual än en knälång beroende på hur man stylar och hur allting ser ut.

Annars röstar jag på dubbelhäftande tejp som du drar bort, inte textiltejp utan sån vanlig.

Den här klänningen är det: https://www.bubbleroom.se/sv/kläder...axiklänningar/rochelle-maxi-dress-medium-blue

Finns det tejp för textil som inte stryks fast? Kanske funkar med vanlig sån man har mellan hud och tyg?

Som tärna har jag haft hellångt även på mindre fancy bröllop. Jag tycker det går fint. Jag hade nog inte meckat med tillfälliga saker. Hade inte velat riskera att det släpper när man ska synas så som en tärna gör.

Tack så mycket för all input! Det kändes som ett generalfel att gå med klänningen som den är men eftersom så många tycker att det funkar känner jag mig mer bekväm med att låta den vara :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Sov otroligt dålig i natt på grund av en incident igår. Jag flyttade till min lägenhet för typ fem år sedan. Jag köpte den under...
2
Svar
31
· Visningar
3 593
Senast: hollypolly
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 426
Senast: mamman
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
3 485
Senast: Exile
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 493
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve