Dessutom torde det strida mot forumreglerna.Det kanske är lågt att säga att jag inte gillar dig. Men tja, ok då. Det är iaf ärligt.
du är trianglad.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Dessutom torde det strida mot forumreglerna.Det kanske är lågt att säga att jag inte gillar dig. Men tja, ok då. Det är iaf ärligt.
Snälla, skriv inte kuk!Du vill ju bara tjafsa. Varför? Du kan tolka vad jag skrivit hur som du än vill, det är fritt fram. Jag bryr mig inte om du tycker jag är sexist eller nån annan ist. Allt jag skrev från början var att det lät lite komiskt för mig som kille att höra att såna här problem inte finns om man har en kuk, särskilt efter att precis ha bråkat med hantverkare själv på väldigt liknande sätt i många månader. Har många kompisar som haft samma problem, och alla hade kukar. Därör skrev jag "om det ändå vore så väl".
Vad är ditt problem med det egentligen? Varför ska du dra igång en hel grej pga det? Tolka det som du vill då, men jag ser inte varför jag ska försvara dina förutfattade generaliserade åsikter om vad du tror jag tänker. Återigen, klassisk strawmanning.
Hade du börjat med en vettig inställning så hade jag svarat seriöst. Men jag orkar verkligen inte bemöta dina inre fördomar.
Varför är alla så jävla rädda för PM? Varför ska du prompt prata offtopic istället? Jag tror du vägrar sköta sånt här via PM av ett skäl. Du är inte intresserad av vettig argumentering i syftet att förstå någon annan. Du vill bara "vinna" där andra kan se, så du kan få mer likes och ryggdunk. Jag orkar inte med sånt.
Var du inte "klar med mig"? Är detta sättet du vill spendera din tid? Jag förstår mig inte på dig alls.
Dessutom torde det strida mot forumreglerna.
du är trianglad.
Snälla, skriv inte kuk!
Har också bråkat med hantverkare. Det har vi nog alla gjort. Det är oftast inte könsbundet.
Men att inte bli lyssnad på enbart för man (!) är kvinna är något helt annat.
Har du upplevt det?
Happ. Får ursäkta om jag missat regeln att jag inte får ogilla andra här. I så fall ber jag om ursäkt för att jag skrev det.
Förlåt, "penis" då Potato, potato...
Jag antar att jag du inte på allvar frågar mig om jag har upplevt att vara kvinna?
Men gud vad tramsig du är. Det finns självklart inte någon regel som säger att en inte får ogilla någon användare. Menar du allvarligt att du inte ser någon skillnad mellan att ogilla någon och att säga det till personen?
Jodå. Självklart förstår du också att jag förstog det. Tydligen är jag redan rapporterad för att jag skrev att jag inte gillade personen i fråga, och om det är emot reglerna så bad jag om ursäkt. Vart vill du komma?
Sluta kalla mig tramsig tack, var det inte poänger och argument vi skulle bemöta och inte gå på person?
Förresten, räcker det snart med snicksnack eller hur länge måste vi fortsätta detta fjanteriet?
Hur ska jag kunna förstå det när du skriver tvärtemot vad du menar?
Du får sluta med det fjantiga snicksnacket när du vill, ingen tvingar dig att fortsätta.
Niphredil: Du ger mig hopp om framtiden eftersom du är så bra helt enkelt!!@Sezziyanen Jag tar ingen som helst jävla skit. Men det betyder inte att jag kan rå på sexistiska jävla idioter som bara respekterar andra män.
Du kanske inte vill dra igång nån könsrollsdebatt men det gör du ändå när du sitter och förutsätter att han betedde sig som skit gentemot mig pga MITT beteende, inte pga sitt eget. Du har ingen aning om vilken framtoning jag har IRL, men tro mig, jag är inte det minsta mindre tuff än jag är här inne.
zzz...dina vinklingar är så tråkiga.
Men sant, har svårt bara att inte svara på folks frågor i allmänhet. Hoppas du slutar fråga mig en massa frågor du redan vet svaret på nu, så kan vi gå vidare med våra liv?
Mitt liv går vidare trots dina inlägg fulla av dryg attityd.
Vad är så roligt?
Du! Detta!
Nä nu struntar jag i det här. Du är fruktansvärt otrevlig och har en verkligt trist attityd, jag hoppas att du får någon varning för beteendet du uppvisat här i tråden.
Jag förstår verkligen inte hur det kan vara så svårt att ta till sig kritik? Flera användare har i flera trådar påpekat din märkliga argumentationsteknik och din dåliga attityd och du tar inte åt dig ett dugg, alla andra är dumma. Är det verkligen så svårt att backa, lyssna och faktiskt ta åt sig?
TACK!Niphredil: Du ger mig hopp om framtiden eftersom du är så bra helt enkelt!!
Jag menade, om du känner någon kvinna i nära relation eller arbetet som varit i den situationen.Happ. Får ursäkta om jag missat regeln att jag inte får ogilla andra här. I så fall ber jag om ursäkt för att jag skrev det.
Förlåt, "penis" då Potato, potato...
Jag antar att jag du inte på allvar frågar mig om jag har upplevt att vara kvinna?
Herregud.....Men gud vad arg du är? Är din värld verkligen såhär att du måste se allt från den värsta sidan möjligt?
"Flera användare i flera trådar". Jahapp så nu är det en sammanställning av vem jag är du är ute efter, men det kunde jag ju fattat att du hade en agenda :P
Jag tar inte åt mig av dina påhopp nej, förlåt. Jag tycker det känns bättre att inte ta dina försök att generalisera, misstolka och måla upp mig som nån skithög så särskilt seriöst. Därför skrattade jag istället Förlåt om det känns jobbigt för dig, men det är ett problem som ligger hos dig, inte hos mig.
Om du hade presenterat ett enda vettigt argument på vad jag ska "ta åt mig" på ett sansat och rationellt sätt så hade jag tagit dig på allvar, men du har inte gjort det. Det enda du säger är att jag är fjantig, dryg, att jag har dålig attityd, och märklig argumentations-"teknik". Jag har heller aldrig sagt att "alla andra är dumma", det är ännu lite mer strawmanning. Men strawmanning är det enda du verkar vilja befatta dig med, och återigen är det därför jag inte tar dig på allvar.
Du känner inte ens en procent av vem jag är eller hur jag är som människa, ändå tror du att du vet allt och kan döma direkt. Jag tar inte sånt seriöst heller.
Jag önskar dig på riktigt inget illa, och jag tycker varken du är dum eller hemsk eller dryg eller bla bla bla, vad du än verkar vilja tro om mig Det enda jag har bestämt mig för är att inte bemöta dina förutfattade meningar som om de vore sanning, och därför "tar jag inte åt mig" av dem.
Ha en fin kväll nu!
Jag menade, om du känner någon kvinna i nära relation eller arbetet som varit i den situationen.
Inte att du själv varit kvinna.
Uttryckte mig kanske otydligt.
Herregud.....
Har du läst forumreglerna?
Att man ska debattera någons åsikt och inte person?
Att man kan skriva "jag ogillar din åsikt", men INTE jag ogillar dig som person.
Vad får DU ut av att vara på ett forum med övervägande kvinnliga användare som du bara verkar vilja bråka med?
Är du lite smart så kan du läsa och lära dig lite mer om kvinnor och relationer med kvinnor här.
Många skriver ganska ingående och ärligt om sina relationer till män.
Om du INTE är intresserad så rekommenderar jag dig andra forum såsom Flashback, till exempel.
Där är det helt ok att skriva nedsättande om kvinnor och använda grova ord.
Du kanske kan få ut mer av det?
Ett tips i största välmening. (Helt ärligt).
Ah lugnt Hmm. Jadå, kan nog tänka mig flera situationer! Jag har ju kvinnor i familjen som jag pratar med om sånt här också ibland förstås!
Men som jag ser det är det ju svårt för mig som tredje part avgöra vad som är skälet till att kvinnan i fråga blir bemött som hon blev, så jag får ju helt enkelt lita på det hon säger i en sån situation. Dvs att det ofta är outtalat när det händer, så det är inte som man bara kan se det från sidolinjen klart och tydligt alltid.
Hände en gång i ett telefonmöte (som jag iofs inte var med på) att en gubbe inom företaget frågade våran nyanställda kvinnliga unga kollega om hon var snygg. Detta var alltså det första han sa till henne. Rätt jäkla oacceptabelt förstås, jävlar vad han fick höra det från cheferna. Den gången var det ju inte så dolt..
Har jobbat med en hel del folk inom byggbranschen (inte hantverkare men husbygge etc mer då). Där har jag faktiskt upplevt det från några av mina kvinnliga kollegor att de på förhand var rädda för att bli bemötta som lilla gumman hela tiden, men var positivt överraskade av att leffe 55 faktiskt tog dem på stort allvar redan från början. Tyckte det var ganska härligt att höra! Förstås bara anekdoter, händer säkert motsatsen med.. Även för mig som nyanställd grön kille trodde jag att de skulle se ner på mig, de hade ju ändå 30 år i branschen mot mig som aldrig ens pluggat något alls inom bygg. Med det vill jag väl säga att det finns ljusglimtar också
Hrm..lite luddigt svar kanske, svarade jag på det du frågade? :S Kortfattat "ja, absolut" haha.