R
Raderad medlem 6459
Jag har haft problem med otroligt dålig lukt i lägenheten till och från i några månader. Häromdagen upptäckte servicekillarna äntligen vad problemet är: grannen under mig lever uppenbart i en fullkomlig sanitär olägenhet. Samma stank som jag har hos mig finns hos grannen men gånger en miljon. Den kommer in till mig genom nånstans i köket och sprids sen i min lägenhet.
Grannen under bor i andrahand, hyr av sin dotter som äger.
Jag kan alltså inte bo i lägenheten snart då lukten är för jäkla illa. Jag kommer att bli tvungen att, så fort lägenheten under blivit sanerad, byta ut alla möblerna i vardagsrummet eftersom lukten satt sig i dem.
Mina frågor:
1. Vad i hela helvete tar jag mig till om föreningen är asslapp och bara ber ägaren städa upp och sen ingenting mer? Jag är väldigt rädd att det här kommer att dra ut otroligt på tiden.
2. Kan jag kräva grannen på ersättning för möblerna? Mitt försäkringsbolag ersätter ingenting.
3. Ska jag verkligen betala avgift nu för en lägenhet som i princip är obeboelig?
4 . Jag vill lägga mig och gråta.
Grannen under bor i andrahand, hyr av sin dotter som äger.
Jag kan alltså inte bo i lägenheten snart då lukten är för jäkla illa. Jag kommer att bli tvungen att, så fort lägenheten under blivit sanerad, byta ut alla möblerna i vardagsrummet eftersom lukten satt sig i dem.
Mina frågor:
1. Vad i hela helvete tar jag mig till om föreningen är asslapp och bara ber ägaren städa upp och sen ingenting mer? Jag är väldigt rädd att det här kommer att dra ut otroligt på tiden.
2. Kan jag kräva grannen på ersättning för möblerna? Mitt försäkringsbolag ersätter ingenting.
3. Ska jag verkligen betala avgift nu för en lägenhet som i princip är obeboelig?
4 . Jag vill lägga mig och gråta.