R
Raderad medlem 6459
@athena_arabians Jättetack för tipset! Ska kolla upp det på måndag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jaså? Är det via kommunen? Vad kan de göra? Jag ringer gärna vem som helst om det kan snabba på det hela.Jag hade ringt miljö o hälsa och anmält tror det går fortare än en seg styrelse
Det är dit man anmäler osanitära förhållanden,tror dom ev också kan ta kontakt med soc om det behövs eller våden om dom där nere är gamla o snurriga,det är ju inte bra för deras hälsa heller att bo i det där.Jaså? Är det via kommunen? Vad kan de göra? Jag ringer gärna vem som helst om det kan snabba på det hela.
Jag förstår att det är hemskt.Tack @Vallmo ! Nej, det är fruktansvärt faktiskt. Jag fixar inte att bo i min egen lägenhet och när jag är där så står jag inte ut med att äta för att jag är så jävla äcklad bara. Hela hösten har jag längtat efter att få bo i min fina lägenhet och nu när jag är tillbaka är det ett jävla helvete bara.
Förhoppningsvis tar de tag i det här snarast.
Det är därför det juridiskt kallas bostadsrätt i stället för hyresrätt, men är de facto samma sak fast du i din bostadsrätt får göra mindre ombygnationer utan att fråga fastighetsägaren.
Brukar styrelsen vara seg, eller varför är du rädd för att detta kommer att dra ut på tiden? Jag hade omedelbart ringt och frågat styrelsen vad planen är för detta, då jag är helt säker på att servicekillarna redan har pratat med styrelsen.1. Vad i hela helvete tar jag mig till om föreningen är asslapp och bara ber ägaren städa upp och sen ingenting mer? Jag är väldigt rädd att det här kommer att dra ut otroligt på tiden.
Det går ju alltid att försöka. Ring till ägaren av bostadsrätten och säg som det är, att lukten spridit sig in till dig och att den nu är outhärdlig och att du vill ha ersättning för förstörda textilier och möbler.2. Kan jag kräva grannen på ersättning för möblerna? Mitt försäkringsbolag ersätter ingenting.
Ja, du kan aldrig deponera din avgift till länsstyrelsen, då den inte är en hyra.3. Ska jag verkligen betala avgift nu för en lägenhet som i princip är obeboelig?