Lägenhet i andra hand

Fantasipyjamas

Trådstartare
Om jag hyr en lägenhet i andra hand, kontrakt skrivet på ett år, kan då personen som har första handskontraktet då byta ut lägenheten under hyresperioden?
Alltså har personen lagt upp sin lägenhet som denne inte bor i för tillfället, lägenheten är uthyrd, lagt upp lägenheten för byte till annan lägenhet.

Svamlar, men någon som vet?

Det borde finnas en uppsägningstid i kontraktet vilket betyder att den som har kontraktet kan säga upp kontraktet som vanligt och synka det med bytet

Liknande trådar

Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 142
Hemmet Någon jag känner hade översvämning i sin hyresrätt, en olycka. Denne anmälde det hela till värden och förklarade vad som hänt, mått skit...
2
Svar
38
· Visningar
3 815
Senast: Lingon
·
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 572
Senast: Badger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Sov otroligt dålig i natt på grund av en incident igår. Jag flyttade till min lägenhet för typ fem år sedan. Jag köpte den under...
2
Svar
31
· Visningar
3 587
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV