Sv: Lag?

alltså om man kollar på denna: (snodd på sjv's hemsida)

19615254.jpg

denna borde ju gälla för lägenhet med? för de är de enda måtten som jag kan se förutom för boxar men där har dom bara rabblat upp till 7 små hundar och 3 stora. det kan ju inte stämma att minsta måttet på lägenheten är 9,5kvm med 3 irl vh. :D så är det denna man ska gå på då eller??
om det är så,då måste man ju ha en lägenhet på minst 84 kvm om man skall ha 9 irl varghundar lagligt. för en irl varghund så måste du ha en lägenhet på minst 20kvm :D undrar om det är den eller husse som ska ligga på golvet?? :p

Senast ändrad:

men alltså finns det inte nån "lag" på hur stor en lägenhet skall vara, bara hur många hundar du får ha i den. är de då lagligt att ha 9 irl varghundar i en etta på 30kvm?? :crazy: för jag kan då inte hitta några som helst direktiv på storlek på lägenhet på sjv's hemsida.. nån annan kanske hittar bättre än jag.

Hundar rastas och aktiveras inte i bostaden och det finns inget som reglerar bostadsytan för hundinnehav.

Tack och lov - ska tilläggas ;)

Enligt tabellen ska jag få plats med 10 stycken hundar (Vikten räknat på den hund jag har nu) i min lägenhet! :eek: Tycker det är trångt nu ibland med EN hund,vart ska 9 till få plats? :rofl:

De måtten gäller för rastgårdar utomhus. Inte bostäder...
Eller låter du hundarna rasta sig i lägenheten? :confused:

jag har också vetat om folk som har rastat sina hundar på balkongen och då vär det ändå här ute på landet.. det är nog mer vanligt än man tror...

När det gäller lagar så har jag för mig att det fin en (precis som i hästvärlden) och den lagen tala om hur stort varje hund ska ha sedan får man väl räkna själv då men förhoppningsvis säger dom motten att man måste ha en JÄKLIGT stor etta för att få ha 10 hundar boände där. Haha själv har vi 3 hundar i ett hus med 8 rum sedan när dom är ute har vi en hundgård som med all säkerhet är större än våran nedervåning + att dom har en tvåvåningshundkoja med 3 rum.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
867
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 201
Senast: Milosari
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 267
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 026
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka