Lag-sm ponny - nya regler

Sv: Lag-sm ponny - nya regler

Min dotter hinner inte kvala, hon har bara hunnit rida en debutant men den var ok iaf! Vi får hoppas att det är samma regler nästa år för då ska det förhoppningsvis vara klart för lätt klass. :bump:

Hon rider kat II-13 och ponnyn hon har är rätt så rutinerad :)

Hoppas att ni får ihop ett lag!

Jamen, inte sjutton åker man omvägen om Stockholm :angel:

Det är klart att det går fortare att ta motorvägen om man kör utan släp, men knappast med

det menade hon väl ändå inte. Var väl bara jmfr-mtrl :D
men kolla Eniro så ser du avstånden :idea:
sen kan du säkerligen hitta en ngt närmare väg men knappast så mkt närmare eller? Din egen uträkning till Gärds + vidare t Skönabäck stämmer hyfsat. Kan säker skrapa ner ngn kilometer.

men du .. visst går det fortare med motorvägar även om du har släp. Du slipper bromsa in för kreti och pleti som söndagskör, har aldrig problem att köra om och inga kurvor eller korsningar :idea:
och jag kör inte för fort med häst i :D

Bollnäs ligger norr om Älmhult - obygd :devil::rofl:

Slog på lilla TomTom, min bästa kompis navigatorn!! Hur har man klarat sig utan en sån tidigare kan man tro... Maken ligger på så många plus efter en sådan julklapp:love::love::love:. Ystad-Bollnäs 910 km står det, snabbaste vägen... letar med ljus o lykta nu söderut...

Visst är dom suveräna :bow:. Men det finns ett problem att dom inte är helt tillförlitliga speciellt när det gäller nya vägar:o:

Klumpigt uttryckt av mig.... semesterhjärna:angel:

Vad jag menar är att det går fortare att köra 90 mil på motorväg än 80 mil på typ 90-väg med bara bil (speciellt om man då håller 130 ;)) men med släp/lastbil är det inte så säkert att det går fortare, man sparar dessutom diesel och blir inte lika sömnig

Sen kan jag också instämma i klagokören... Färjebiljetterna till Gotland är alldeles för dyra, vi åker med två lag och det blir hutlöst dyrt!!!

Senast ändrad av en moderator:

Visst är dom suveräna :bow:. Men det finns ett problem att dom inte är helt tillförlitliga speciellt när det gäller nya vägar:o:

Åh, men jag uppdaterar av och till på tomtom.com - för en mkt billig peng!! Så vips finns allt med, :D

Hoppas att ni får ihop ett lag![/QUOTE]

:rofl::rofl: vi har nog lyckats, efter tusen telefonsamtal, pusslande med distrikt (har lärt mig massor om södra sverige nu) inbiten 08 som jag är, gått igenom mängder av resultatlistor och klurat och klurat.

Nu är båtbiljetten bokad, träningsschemat upplagt - nu kan gotland bara invänta invasionen av fastlänningar, hoppas de bjuder på bra väder!!!

Vi ses väl - en hel mängd av bukefalosare?!?:D

Japp, Gotland här kommer Sörmland/Örebro-alliansen på ponny:bump:
Puuh, det var mycket letande innan laget var klart, men nu är det anmält och bokat och vi SER FRAM EMOT DET SOM BARA ATTAN!!!

Liknande trådar

D
Fälttävlan Nu var det många år sedan jag tävlade fälttävlan och speciellt på ponny. Så hur är det egentligen med dessa nya regler? Vad jag läste på...
Svar
15
· Visningar
1 446
Senast: DreamOn
·
V
  • Låst
Fälttävlan Finns det några duktiga ponnyekipage i som tillhör Stockholms regionen som skulle vilja bilda allians inför LAG SM FÄLTTÄVLAN?Själv hade...
Svar
5
· Visningar
986
Senast: LenaH
·
P
Fälttävlan Nu har ridsportförbundet lagt ut reglerna för SM 2006. Följande står för ponny individuellt: Fälttävlans-SM Ponny 2006 Minimum 5...
Svar
9
· Visningar
1 566
Senast: Ponnypappan
·
V
Fälttävlan Nu är en helg fylld med fälttävlan över och jag tänkte berätta för er hur min helg med Fälttävlans-SM i lag för ponnier såg ut. Eftersom...
Svar
19
· Visningar
2 649
Senast: eapige
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka