Lag-sm ponny - nya regler

Anro

Trådstartare
Såg precis på Ridsport.se att man till lag-sm nu får bilda allians med intill liggande disktrikt!!!! Kanske kan vi lyckas nu...:D

Allians till Skånelag från Halland, Småland eller Blekinge alltså. Emma vill gärna rida - alltså behöver vi två-tre starka kat I ponnier samt en-två starka kat II ponnier..

Skicka PM. Kom igen nu:grin:

Sv: Lag-sm ponny - nya regler

Såg precis på Ridsport.se att man till lag-sm nu får bilda allians med intill liggande disktrikt!!!! Kanske kan vi lyckas nu...:D

Allians till Skånelag från Halland, Småland eller Blekinge alltså. Emma vill gärna rida - alltså behöver vi två-tre starka kat I ponnier samt en-två starka kat II ponnier..

Skicka PM. Kom igen nu:grin:

Vi bokade färja förra veckan men kommer inte att åka. Blir lite tajt. Kommer hem måndag kväll från Ön och sedan till Norge på tisdagkväll ev onsdagmorgon. Nä vi åker till Boxholm istället med Sten och Ragnar. :idea:
Kanske de kan gå som ponnyer?

Kanske de kan gå som ponnyer?[/QUOTE]

säkert!!! har ni koll på hur det ser ut med startmöjligheter i tyskland???:crazy:

Vi behöver en kat II ponny för att det ska kunna bli ett lag. Vi har 3 kat I ponnyer från samma klubb som kan gå. Finns det någon ledig kat II får ni gärna hojta till så kan vi bilda allians eller bara låna in.
Vi tillhör Skåne och angränsande distrikt är både Halland, Blekinge och Småland. Det är synd om arrangörerna när de lägger ner så mycket arbete och så kan det inte komma startande lag p.g.a de nya bestämmelserna. Många får helt enkelt inte ihop det.

Kanske de kan gå som ponnyer?

säkert!!! har ni koll på hur det ser ut med startmöjligheter i tyskland???:crazy:[/QUOTE]

Hade det varit en nationell så hade det varit ok. Men nuär det ju en int. så då gäller FEIs regler = inga ponnyer.
Fast det är samma helg som Bollnäs. Fast det är kanske närmare till Tyskland...

säkert!!! har ni koll på hur det ser ut med startmöjligheter i tyskland???:crazy:

Hade det varit en nationell så hade det varit ok. Men nuär det ju en int. så då gäller FEIs regler = inga ponnyer.
Fast det är samma helg som Bollnäs. Fast det är kanske närmare till Tyskland...[/QUOTE]

Var letar jag nationell?? Hemsida?? Jag kör inte till Bollnäs - 91 mil enkel resa norrut, som Bettibetts skrev så är det dessutom uppåt och lååånga mil.:D

Ja jag hörde det, vilka priser för båten! :eek: En jobbarkompis hoppade av, rullar ju nästan iväg upp till femsiffrigt en sån där helg...

Ja jag hörde det, vilka priser för båten! :eek: En jobbarkompis hoppade av, rullar ju nästan iväg upp till femsiffrigt en sån där helg...

Vi tänkte ta med en häst till så 3 iallafall. När vi kom upp till 12 så slutade vi att räkna. Då var färja, uppstallning och startavg med.
Inte bränsle etc. :o
Färjan är dyrare än tysklandsfärjan (Rödby-Puttgarden)

Var letar jag nationell?? Hemsida?? Jag kör inte till Bollnäs - 91 mil enkel resa norrut, som Bettibetts skrev så är det dessutom uppåt och lååånga mil.:D

enklast här http://www.buschreiter.de/event.pdf
men det är bara en pdf så man får dubbelchecka allt. :crazy:
Själv leta upp hemsidor etc. Tyskarna är skitdåliga på detta. (Fick det bekräftat av Linda när vi disk det. Tydlgen annonserar de i hästtidningarna så det är där de själva hittar tävlingarna.)

Leta upp 1* som ligger nära. Maila och hör med dem...

Ska hjälpa dej leta :angel:

Farao 91 mil. Det hade vi till Holland. mm Sverige är otroligt

Senast ändrad:

Vi tänkte ta med en häst till så 3 iallafall. När vi kom upp till 12 så slutade vi att räkna. Då var färja, uppstallning och startavg med.
Inte bränsle etc. :o
Färjan är dyrare än tysklandsfärjan (Rödby-Puttgarden)

Ja jag vet, billigare att åka till Tyskland ju! :crazy: Synd, för Gotland är ju himla mysigt...& jag hoppas de får ihop det med starter ändå.

Farao 91 mil. Det hade vi till Holland. mm Sverige är otroligt[/QUOTE]

mm, vad betyder alla VE, VL osv.. blir helt yr.

Leta efter VL
ungefär 1*

för häst:
VE debutant
VA ungefär lätt men betydligt svårare än vår lätt
VL ungefär 1*
VM 2*

Så leta efter VL så kollar vi proppar sen :idea:

http://www.se.map24.com/ bra att kolla avstånd

Senast ändrad:

Farao 91 mil. Det hade vi till Holland. mm Sverige är otroligt

En stilla undran bara.... jag har 70 mil till Gärds och 10 mil till Bollnäs;)

Hur kan Anro ha 91 mil till Bollnäs då? Bor ni på Bornholm :idea:

Nämen Betti, vi har drygt 60 mil till Gärds :confused:, men då dottern jobbat hos AH och det är ca 65 till Skönabäck från oss och nya motorvägen via Uppsala gör det tveksamt att det skulle vara 91 mil:eek:

Nämen Betti, vi har drygt 60 mil till Gärds :confused:, men då dottern jobbat hos AH och det är ca 65 till Skönabäck från oss och nya motorvägen via Uppsala gör det tveksamt att det skulle vara 91 mil:eek:

Slog på lilla TomTom, min bästa kompis navigatorn!! Hur har man klarat sig utan en sån tidigare kan man tro... Maken ligger på så många plus efter en sådan julklapp:love::love::love:. Ystad-Bollnäs 910 km står det, snabbaste vägen... letar med ljus o lykta nu söderut...

Faltum är att enl eniro så är det 9 mil mellan Skönabäck och Åsum
och 91 mil mellan Skönabäck och Bollnäs
sen kan man nog köra en närmare väg mellan Skönabäck och Åsum men då är det småvägar och tar säkerligen mkt längre tid

Jamen, inte sjutton åker man omvägen om Stockholm :angel:

Det är klart att det går fortare att ta motorvägen om man kör utan släp, men knappast med

Liknande trådar

D
Fälttävlan Nu var det många år sedan jag tävlade fälttävlan och speciellt på ponny. Så hur är det egentligen med dessa nya regler? Vad jag läste på...
Svar
15
· Visningar
1 446
Senast: DreamOn
·
V
  • Låst
Fälttävlan Finns det några duktiga ponnyekipage i som tillhör Stockholms regionen som skulle vilja bilda allians inför LAG SM FÄLTTÄVLAN?Själv hade...
Svar
5
· Visningar
986
Senast: LenaH
·
P
Fälttävlan Nu har ridsportförbundet lagt ut reglerna för SM 2006. Följande står för ponny individuellt: Fälttävlans-SM Ponny 2006 Minimum 5...
Svar
9
· Visningar
1 566
Senast: Ponnypappan
·
V
Fälttävlan Nu är en helg fylld med fälttävlan över och jag tänkte berätta för er hur min helg med Fälttävlans-SM i lag för ponnier såg ut. Eftersom...
Svar
19
· Visningar
2 649
Senast: eapige
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka