Sv: Lag-SM 2005
Lillmifflan skrev:
Jag vet att jag hade ett snitt över 5,3, dock hade jag behövt bli ihopslagen med en annan klubb eftersom det bara var jag som tävlade från min klubb...
Dessutom sades det att lagen skulle ungdomutskottet sätta ihop...
Här har nog inte din klubb riktigt informerat dej om hur det går till. Är du ensam och tävlar för din klubb kan ni ju inte få ihop ett lag. För att få slå ihop med en annan klubb måste man ansöka om det till ungdomsutskottet minst två veckor före sista anmälningdagen (som då var 11/7) och det skall inte du göra utan din klubb!
Skulle SIFs ungdomsutskott sätta ihop lagen? Eller klubbens? Har jag inte hört nått om.
Saxat ur reglerna för Lag-SM:
4.1 Uttagningsregler
4.1.1 Uttagningsgrupp
Uttagningsgruppen skall bestå av minst 2 personer. Detta utesluter inte andra personer som hjälper till med träning mm. Uttagningsgruppens medlemmar som skall ta ut lagen måste minst vara utbildade (behöver ej vara examinerade) lokalklubbsdomare eller B-instruktörer. Ett förslag till uttagningsgrupp skall av ungdomsregionsansvarig skickas till Ungdomsutskottet för godkännande minst 4 veckor innan uttagning.
4.1.2 Laguttagning
Varje förening har rätt att skicka 1 lag till Lag-SM. Vill 2 föreningar gå ihop och bilda 1 lag måste detta ansökas till Ungdomsutskottet minst 2 veckor innan sista anmälningsdagen för tävlingen. Uttagningen sker i tävlingsform. Samtliga grenar skall finnas tillgängliga. Varje ryttare får rida 2-3 grenar.
- Varje ryttare måste ställa upp i 2-3 grenar.
- Varje ryttare måste välja 1 gren från kategori A eller kategori B.
- Varje ryttare måste välja 1 gren från kategori C eller kategori D.
- Ryttarna får endast välja 1 gren från kategori A och bara 1 gren från kategori B.
De 5 ryttare med högst kombinationspoäng får rätt att delta för laget. Kombinationspoängen är poängsumman av ekipagens grenar dividerat med antal ridna grenar. För anmälning till Lag-SM krävs en lagkombinationspoäng på 5.3 Lagkombinationspoäng är poängsumman av ekipagens kombinationspoäng dividerat med 5.
/Malin