Låg proteinhalt.

Sv: Låg proteinhalt.

Det är bara det här jäkla fällandet av päls som är problemet.

Han är fin i hull, pigg och alert i övrigt.

Det är därför det är så svårt att komma på vad det kan vara.
Vi har ju redan testat x antal foder utan någon större förändring.

Det är bara det här jäkla fällandet av päls som är problemet.

Han är fin i hull, pigg och alert i övrigt.

Det är därför det är så svårt att komma på vad det kan vara.
Vi har ju redan testat x antal foder utan någon större förändring.

Har ni testat AH A-VITAMIN (Hammarlund) ?

Info:

"AE-Olja är ett flytande fodertillskott för hund och katt. Det innehåller fleromättade fettsyror, som är livsviktiga för dessa djur. Dessutom finns de fettlösliga vitaminerna A och E i helt ny sammansättning. AE-Olja är särskillt användbar då päls och hud behöver förbättras samt vid irriterande slemhinnor rinnande och irriterade ögon, förhudskatarr hos hanhund, hals-, mag-, och urinvägsproblem etc, då extra A vitamin kan göra nytta. Extra E-vitamintillskott kan vara värdefullt vid uppbyggnad av muskulatur och för ett bättre upptag av A-vitamin. Dessa vitamintillskott rekommenderas speciellt till unga växande individer och till gamla hundar. Dosering: 1ml per 5 kg kroppsvikt.Ges endast periodvis & vid behov antingen direkt i munnen eller inblandat i fodret.A-olja är ett flytande fodertillskott för hund och katt."

Jag vet flera hundar som haft rejäla problem med fällning som inte vill ge med sig där ägarna köpt just AH oljan och fått god hjälp. Inget universalmedel men ett tips om ni inte redan testat det!

Sitter fällningen över hela kroppen?

Nej det har vi inte testat.
Han fäller över hela kroppen ja, fast mest på bakre delen av ryggen/rumpa.

Vart kan jag köpa det?
Helt klart värt att testa när han vants in på det nya fodret.

Vår dalmatinerhane har också en del problem med foderallergi. Hans problem yttrar sig i återkommande öroninflammationer och svamp på baktassararna.

Vi har provat olika foder.

JW fungerade ett tag men sedan återkom öronkliandet.

Sedan gick vi över till purina pro plan lax och ris och detta har fungerat toppen mot öroninflammationerna som han nu är helt fri i från. Däremot har han fortfarande problem med baktassarna men inte så att han biter hål på dem utan de är bara lite roströda. Och vi resonerar som så att det är bättre med ett foder som gör att han slipper klia sönder öronen än att tassarna blir bättre.

Purina har jag inte testat, dock har jag haft Kronch på honom. Det är ett laxbaserat foder, och det hjälpte inte heller.

Jag tror det sitter i proteinet.
Ska strax iväg och köpa hem en säck Standardt Mild så får vi hoppas att det fungerar.

Det fodret ska ju vara precis vad det heter, Mild.

Mine dalmatinere spiser Hill`s lamm och ris. Hunden som hadde problemer er död men vi forsetter med samme foder selv om det er et jättedyrt foder. Har brukt samme foder i mange år, men tidligere brukte jag Nutro og Breeders Choice. Båda 2 er lav proteininnhold ( mellom 18- 23%)

Liknande trådar

Hundhälsa Behöver tips om mat till känsliga magar. Jag har 2 flacoated retriever tikar. Vi körde Priima's färskfoder bra länge, och det funkade...
2
Svar
24
· Visningar
8 181
Senast: sooetnos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka