Lämpligt straff för hyss *fem -sex åringar*

Sv: Lämpligt straff för hyss *fem -sex åringar*

Jag tycker att det låter som att straffet inte har varit något straff, hur viktiga kompisarna än är, hon har ju ändå fått träffa dom på kalaset. De saker som är inplanerade borde ju verkligen dras in med tanke på att det är dom hon har sett fram mot.

Annars är jag rent generellt lite emot att hitta på bestraffningar i efterhand. Här hemma har vi tydliga och klara regler för vad som händer om man går för långt utanför ramarna.
 
Sv: Lämpligt straff för hyss *fem -sex åringar*

kom att tänka på...

Den "inte"- kommunikation man ofta använder med barn har dom ofta väldigt svårt att förstå, bättre att försöka ge dom verktyg att hantera olika situationer, t ex om det här och det här är på väg att hända, gör då såhär (Om du och Lisa vill klippa i saker, säg till mig så letar vi upp något tillsammans som det är okej att ni klipper i). Att säga "Ni får inte klippa sönder saker" hjälper inte barnet att hantera situationen när den väl dyker upp...
 
Sv: Lämpligt straff för hyss *fem -sex åringar*

Straffet blev iaf borttagen innestående veckopeng, ingen veckopeng på en månad o inga kompisar hem den här veckan. Det tyckte min man var lite hårt, men hon var på fotboll med kompisarna i onsdags, hos mormor igår, ikväll kommer det kompisar eftersom det var bestämt sen innan o hon får gå på kalas som var bestämt sen innan och på jumpa söndag *puh vilken upptagen unge man har* så irl var det inget stort straff.

Det här låter vansinnigt i mina öron. Riktigt vansinnigt.
 
Sv: Lämpligt straff för hyss *fem -sex åringar*

Nu har inte jag egna barn...än...men som sagt, hade jag gjort så när jag va 6 år så hade jag fått betydligt hårdare straff.

Indragen veckopeng, indragna aktiviteter no matter what, man förstör inte andras saker utan att det ska svida lite. Kalla mig elak...men det måste sättas gränser tidigt...o en 6 åring förstår när man har gjort fel...!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • E-coli hund
  • Valp 2025
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp