Läggtider

S

skrocken

Jag och min sambo har lite olika åsikter kring det här med läggtider.... När tycker ni det är lagomt för en 9-åring respektive 13-åring att lägga sig på vardagskvällarna?
 
Sv: Läggtider

Jag vet att jag lade mig 21 hela högstadiet. Tycker fortfarandet det är lagom
 
Sv: Läggtider

Vår äldste blir 9 i år och han har läggtid kl. 20.00. Ingen tid som vi tänkt rucka på framöver heller. Oftast så vaknar han tidigt -innan han behöver kliva upp, men då slipper han stressa och är utvilad istället.

Gira :banana:
 
Senast ändrad:
Sv: Läggtider

Jag vet att jag lade mig 21 hela högstadiet. Tycker fortfarandet det är lagom


Halv nio gällde för oss hela högstadiet. Kommer ihåg att jag tyckte det var vansinnigt tidigt, men så är jag en sån där som inte verkar behöva spec. mycket sömn....
Fast jag kompenserade läggtiden med att ligga och läsa långt in på sen kväll.:angel:


Gira :banana:
 
Sv: Läggtider

Min 10-åring lägger sig kl 21.00 och får läsa en halvtimme ungefär.
13-åringen får vara uppe till 21.30 och läsa till kl 22.00.

Har försökt att få honom i säng samtidigt som lillebror men han kan inte sova, har väl mindre behov av sömn helt enkelt, för han är pigg som en lärka på morgonen medan lillebror är trött och sur.

Lillebror kan dessutom sova till 11-12 på helgerna om han får men storebror hoppar ur sängen senast kl 08.00.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Får era barn/tonåringar vecko/månadspeng och hur mycket får dom? Vad ska det räcka till? Finns det ngr krav för att dom ska få...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 364
Senast: Imogen
·
Småbarn Jag är ju föräldraledig med sonen och dottern går på samma förskola som sina kusiner på 1,5 och 3 år. Jag brukar hämta dottern strax...
Svar
19
· Visningar
1 874
Gravid - 1år När började ni rida igen efter graviditet och förlossning? Hur kändes det? Skrittade du bara i början eller red du i alla gångarterna...
2
Svar
29
· Visningar
2 488
Senast: McFlurry
·
Fritid Min dotter fyller 13 år på lördag och hon önskar en hemmabio kväll med hela familjen. Hon vill helst se en skräckfilm säger hon men med...
2
Svar
33
· Visningar
1 368
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp