BernT
Trådstartare
Vi har ett avloppsrör som går i förrådet, tyvärr läcker detta rör och har gjort i ca 1 år minst. Vi har felanmält flera gånger men bara fått nonchalanta svar. Efter mycket tjat skickade hyresvärden ut någon hantverkare som tätade och sa att det kanske räcker.
Det gjorde det inte! Upptäckte nu på kvällen att det läcker mer än någonsin nu, en kasse med vårjackor/kappor som stod långt från läckan var full i avloppsvatten. Det är ju bara att kasta jackorna sammanlagt värde 5-6000kr... det är ju liksom avloppsvatten (HUR äckligt!!) och flera av jackorna är av finare material som det står att man inte kan tvätta.
Har vi rätt till någon form av hyresavdrag? Vi måste kunna använda förrådet och nu får vi antagligen hyra ett Shurgard-förrådet, det är inte direkt gratis :/ att de ska ersätta kläderna kan jag bara glömma förutsätter jag
Saker vi fått slänga hittills pga läckande rör (sen det upptäcktes till nu):
En designerlampa modell apdyr
En balkongmöbel i trä som det läckt på så att den började mögla
Flera par skor
Massa barnkläder
En kasse full med vårjackor
allt eftersom vi upptäckt läckan har vi ju flyttat saker men läckan brer ut sig och vi kan använda typ 50 % av förrådets yta.
Det gjorde det inte! Upptäckte nu på kvällen att det läcker mer än någonsin nu, en kasse med vårjackor/kappor som stod långt från läckan var full i avloppsvatten. Det är ju bara att kasta jackorna sammanlagt värde 5-6000kr... det är ju liksom avloppsvatten (HUR äckligt!!) och flera av jackorna är av finare material som det står att man inte kan tvätta.
Har vi rätt till någon form av hyresavdrag? Vi måste kunna använda förrådet och nu får vi antagligen hyra ett Shurgard-förrådet, det är inte direkt gratis :/ att de ska ersätta kläderna kan jag bara glömma förutsätter jag
Saker vi fått slänga hittills pga läckande rör (sen det upptäcktes till nu):
En designerlampa modell apdyr
En balkongmöbel i trä som det läckt på så att den började mögla
Flera par skor
Massa barnkläder
En kasse full med vårjackor
allt eftersom vi upptäckt läckan har vi ju flyttat saker men läckan brer ut sig och vi kan använda typ 50 % av förrådets yta.