Läderstövlar

M

Myrapyra

Tänkte investera i ett par riktiga läderstövlar. Nån som har något tips på märken som är bra? Har tittat på dom som finns i Hööks och Börjes kataloger, är dessa något att ha eller är dom bara skräp?

mustang i märsta/roslagen har bra och prisvärda läderstövlar där köpte jag mina , och jag e hel nöjd :love:

Jag skulle inte köpa de billigare varianterna från Hööks och Börjes. De är kanske inte skräp men inte långt ifrån :smirk:

Har man tänkt använda stövlarna varje dag så är det bättre att lägga ner lite pengar på ett par "riktiga"

malu

Kan inte säga nått om hööks och börjes läderstövlar. Men har själv ett par från mountain horse som ligger runt 1500 kr. En skön och snygg allroundstövel. Passar lika bra till arbetet i stallet som ridning. Finns i brunt och svart. Både jag och andra är mycke nöjda med den.

Har ett par från MH, bra, men dragkedjan har kollappsat på båda nu, det kostar ca 500 kr att byta. Men annars är de underbara...

Köpte ett par finare Cavallo ida, får se hur det går med dom :)

Visst, du kan köpa ett par stövlar från Hööks för 1.775:- som håller sig någerlunda snygga ett år och håller ytterligare ett år... Eller så lägg till 890:- så kan du köpa ett pa kvalitetsstövlar från Petrie av modellen Perfect som lär hålla minst en 8-10 år!

Liknande trådar

R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
979
Senast: ako
·
Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
382
Senast: Elektron
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·
Utrustning Ett av Eikars Amigotäcken har börjat ta in en del vatten på rumpan efter att jag varit tvungen att tvätta det (med täckestvättmedel) i...
2
Svar
27
· Visningar
1 529

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka