Läderstövlar för oss med smala ben

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare hallå
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 1 238
H

hallå

Jag har långa smala ben och har ursvårt att hitta läderridstövlar som inte är för stora i skaftet. Har kollat "överallt" och inga stövlar passar. Rådet jag har fått är att jag måste måttbeställa stövlar (ca 5000 kr) och det har jag inte råd med. Har ni kunniga bukisar nått bra förslag på läderridstövlar i prisklass max 2500 kr med SMALA skaft. :bow: :banana:

Sv: Läderstövlar för oss med smala ben

jag köpte mina måttbeställda med blixtlås bak för att annars fick jag inte ner foten...... med andra ord big fot o inga vader...... de kostade 3500 o de beställde jag hos lantmännen i flädie, nu vet jag att de inte heter lantmännen längre men jag minns inte vad de heter juh. men de va jätte trevliga o hjälpsamma. Jag har ett par franska stövlar men jag minns tyvär inte märket men inget kändis märke iala fall. Lycka till vet jag

finns ett ställe i stockholm , (om du har möjlighet att åka dit ,
kommer inte ihåg vad dom heter , men ligger på långt upp på st:eriksgatan , har samma problem som du men där hade dom en uppsjö av storlekar och skaftvidder ,

Det är väl Stenbergs du menar?

Hallå: har du problem med smala ben kan du få lite hull av mig, helt gratis ingen frakt.

Senast ändrad:

cewe skrev:
Det är väl Stenbergs du menar?

Hallå: har du problem med smala ben kan du få lite hull av mig, helt gratis ingen frakt.

ja precis , stenbergs menade jag..
ooohh supersnällt , ja men bara till vaderna inget annat ..

vad har du för skostorlek? jag har ett par som står å skräpar ;)

skuggi skrev:
Jag har stl 38/39. Tackar :bow: :bow: för erbjudandet om "överblivet" hull.. :rofl:

skuggi skrev:

jag har 42 .. står de och skräpar .. felköpt?

Som ordförande i föreningen "Vi med smala ben och stora fötter" kan jag varmt rekomendera det franska märket Rectiligne (hoppas jag stavade rätt). ;)

Blev paff då de hade modeller som var perfekta och jag slapp specialbeställa. Nu kanske kvalitén inte är riktigt samma som på mina specialfixade Cavallo, men de var inte dåliga. Dragkedjan dog efter 4-5 år.

-Lånar-

Lånar ett hörn av tråden oxå.. VI med ben mitemellan normal och vid skaftvidd då :crazy::confused::)

hittade ett par königs som sitter som är perfekta som jag salpp spceialbetställa ,
mm jo dragkedjan får man räkna med stryker med efter ett par år ,

vad kostade dom stövlarna ?

Asterix skrev:
-Lånar-

Lånar ett hörn av tråden oxå.. VI med ben mitemellan normal och vid skaftvidd då :crazy::confused::)

jag har ett par JW stövlar med snörning och dragkedja, mina är lite vidare än normal.
Normal var en ynka för tajt för mig och vid drunknade jag i. köpte dessa i Skara hästsports monter på globen..

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Betäcka 2025
  • Nordsvensk Brukshäst
  • GHS - dagens dressyr.
Tillbaka