Läderskydden från B*r*es

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Happy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 796
H

Happy

Eftersom dyrast inte alltid är bäst funderar jag på att köpa läderskydden från B*r*es, dom på sidan 151 i katalogen. Är ju jättesnygga på bilden! Men eftersom dom är såå billiga borde det vara något som är "fel"? Är dom t.ex jättehårda?

Någon som har dom eller som klämt på dom som kan berätta?

Andra tips på inte alltför dyra senskydd som kan tänkas passa b-ponny? :)

Jag kände på dem när jag avr på falsterbo och dem var faktiskt ganska mjuka, var chockad! :eek:
Fast som piggis(?) som jag tror jobbar/jobbat där har skrivit i någon tråd så beror det alltid på vilken leverans det är, endel kan var hårda och en del mjuka, vissa är måndagsexemplar helt enkelt och vissa är riktigt fina! :)

Bakskydden är bra, framskydden går inte att få att sitta ordentligt (i alla fall mina). Har provat att göra nya hål, lägga i fårskinn etc, men inget hjälper. Resåren är väldigt hård.

Jag har precis samma problem som du. Bakskydden är suveräna, men framskydden passar helt enkelt inte. De är hårda och formar sig inte alls.

Tack för svaren... Då blir det inga såna!
Hmm.. Någon som har tips på senskydd till b-ponny med smala ben? :confused:

Egentligen förstår jag inte varför man vill ha läderskydd? Jättesnyggt med fräscht stort fårskinn men läderskydd är så opraktiskt - måste smörjas varje gång och fårskinnet är fräscht till första användningen.

Hårda plastskydd (tex senskydden) med stötdämpande neoprene är outstanding jämfört med läderskydd.

Det är så snyggt med läderskydd!! :angel: :d
Men det är ju bra med lädergrejer, dom smörjer man bara så blir dom fina!! (tar ju ingen lång tid, kul är det också) Behöver man inte ta hem och tvätta för hand eller maskin om dom blir smutsiga...
Visst är det snyggt och läckert med fårskinn i, men håller med.. dom blir smutsiga fort!

Nu trodde jag ju inte att dom skydden jag tänkte på skulle hålla så jättelänge, men köper man kvalité boooorde dom ju hålla många år och vara fina hela tiden! :)

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 571
Senast: Ajda
·
Utrustning Sonen har väll alltid suttit på häst någon gång då och då sedan han föddes (ett par minuter åt gången typ) men senaste veckan har han...
Svar
9
· Visningar
4 469
Senast: pulkaskurk
·
T
Utrustning Har hamnat i en situation där jag måste bestämma mig ganska omgående hur jag vill göra med en sadel.. Hade jag haft mycket pengar hade... 2
Svar
32
· Visningar
3 381
Senast: Wiszca
·
Hästmänniskan Hej! Jag har precis fyllt 16 år och går i ettan på gymnasiet. Länge har jag funderat på det här med egen häst och för ca 1 ½ år sen var... 2
Svar
37
· Visningar
2 540
Senast: Melrose
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hull..?
  • Ridskoleryttare