Lädersadlar med utbytbart koppjärn?

bigganl

Trådstartare
Jag undrar vad det finns för dressyrsadlar i läder som man kan byta koppjärn i. (De flesta verkar vara i syntetmaterial, men några modeller finns väl i läder också?)

Sv: Lädersadlar med utbytbart koppjärn?

Bates har ju utbytbara koppjärn i alla sina sadlar och dom är ju i läder.

OK, tack!

*Hubertus
*Bates

Finns det flera att lägga till listan?
Om ni vet så skriv gärna vilken typ av hästrygg de passar på.

Bates passar lite rakare ryggar men dom blir mer svängda ju vidare koppjärn man har i.

Det finns en lädersadel som heter Passage som har utbytbart järn kostar runt 7 tusen, järnen är viddmässigt som wintec/Bates enl. ÅF. Hittade den en dag när jag var ute och letade, men tyvärr hittar jag inte sidan igen. Ska se om jag kan hitta den om ingen annan känner igen.

Har namnet på ÅF annars om det kan va till nån hjälp.

Har hör att Trainers har bytt/håller på att byta till bommar med utbytbara koppjärn i alla sina sadlar. Stämmer detta har de tre dressyr modeller och en eller två hopp?? Med den gammla bommen har de varit raka i passformen, inte sett någon med den nya bommen.

Det lät intressant. Lägger till på listan

Bates
Hubertus
Trainers

Montar tror jag har utbytbara koppjärn. Vet en i stallet som hade hopp och dressyrsadlar utav de märket, men vet inte hur de är att rida i eller hur kvalitén är - de kostar runt 4000 kr tror jag.

Tror att Österbo hästgård säljer dessa annars kan du testa att Googla.

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 603
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Jag är ganska okunnig när det gäller bett och har hållit mig väldigt basic hela tiden. All min erfarenhet är ju från ridskolebetsling...
2
Svar
21
· Visningar
1 183
Senast: Linda_A
·
Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
2 178
Senast: Mogge
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 412
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix