Läderridstövlar?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare lolouice
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 19
  • Visningar Visningar 1 329
L

lolouice

Jag undrar vad ni folk där ute har för stövlar, alltså läderridstövlar då? Jag funderar på att köpa ett par och har provat königs. De är underbara men jag är inte i behov av en sådan dyr stövel, heller inte av en Cavallo eller dyl.

Jag undrar därför om Mountain horse´s nya SCS3 stövlar är bra, och om det är någon som har dem? jag har funderat på just dem.

Tacksam för svar!
/Louice :banana:

Sv: Läderridstövlar?

jag har ett par Sarm Hippique men använder dom typ aldrig. har mina jodpurs och Dy'on leggings:love:

Jag har ett par Königs, betalade 2000:- för dom (hade lite tur, affären skulle sluta sälja königs och börja med cavallo istället=´), och dom är verkligen värda vartenda öre, skulle gladeligen betalat (tvingat mamma :angel:) det egentliga priset för dom :love:

Jag har ett par Königs som jag haft i evigheter och köpte dem dessutom av en som bara vuxit ur skaften på dem, så jag fick dem till ett grymt bra pris. :)
De är verkligen sådär inridna som de ska vara när man haft dem i 10 år typ.. :love:

=D.
Jag skulle också vilja ha ett par Königs! de satt som smäck på mig när jag provade dem, verkligen superbra.
När jag köper häst så ska jag ha ett par königs helt klart.

:bump:

har ett par "Levad", märket de säljer på stenbergs läder. De funkar bra, i kalvskinn. ganska dyra dock, 5000..

har ett par cavallo piaff som är underbara:love:

cávallos stövlar finns i flera olika modeller och prosklasser.

Har ett par Flli. Fabbri :love: . ett italienskt märke. specialbeställde på mässan förra året, tror att dom kostade runt 6000:-

Tycker inte om stövlar i vanliga fall men jag hopptränade i min ridlärares Cavallo, nån dressyrmodel tror jag, kommer inte riktigt ihåg vad hon sa. Men dom va ganska (bara ganska) sköna iaf. 4500 Kostade dom nya.
/M

Rectiligne til vardags och Sarm Hippique eller JW på tävling :love:

jag har ett par gamla petrie som är för korta, fula, repiga och har fått dragkedja (var enda sättet att rädda dom när dom gick sönder inuti) men ack så sköna. ska lägga på en bit läder upptill och ha kvar dom, köper nya nästa år eller så. älskar mina stövlar :love:
dom är bokstavligen älskade till döds :p
nästa par stövlar blir ett par Petrie Anky och nu i vår ska jag köpa ett par chaps från Dyón och rida i hemma.

Jag har ett par Mountain horse high rider (har för mig dom heter så).

Jag har ett par cavallo! Har haft dom 13 år(:eek: ) och dom blir bara skönare och skönare.....

Jag har MH High Rider de är sååå sköna :love: :love: :love:

har parlanti hoppstövlar och cavallo dressyrstövlar :)

Jag har ett par High Rider från Mountain Horse. Tror de kostade 1200 eller nåt liknande. Bruna och underbart sköna :love:

Alla mina stövlar tillsammans går väl på 10,000 kr. Men dom alla 3 e underbara! :D

lolouice skrev:
Jag undrar vad ni folk där ute har för stövlar, alltså läderridstövlar då? Jag funderar på att köpa ett par och har provat königs. De är underbara men jag är inte i behov av en sådan dyr stövel, heller inte av en Cavallo eller dyl.

Jag undrar därför om Mountain horse´s nya SCS3 stövlar är bra, och om det är någon som har dem? jag har funderat på just dem.

Tacksam för svar!
/Louice :banana:
De senaste åren har jag haft Mountain horse, och tycker dem är helt suveräna, men alla tycker ju inte om stövlar,är så olika, du får nog prova och se vad som är skönast för dig....

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 038
Senast: Ajda
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 866
Senast: alazzi
·
Utrustning Har nu försökt köpa ridstövlar ett tag och undrar hur fasiken man ska hitta ett par som passar? Alla stövlar är antingen för långa eller...
Svar
12
· Visningar
7 407
Senast: Zoya
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 538
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka