Läder eller Syntet?

Sv: Läder eller Syntet?

Tror att du blandar ihop syntet och Codura som är som tyg. En syntet sadle torkar du ju bara av :confused:

De enda "syntetsadlar" jag sett har varit tillverkade av ett vävt tyg. Men det finns alltså syntetsadlar med en slät yta? Något som jag missat då, uppenbarligen.

Jaha......är det så?
Jag hade för mig att man inte fick tävla i sadlar av syntet matrial.......då ber jag om ursäkt för mitt felaktiga svar.
Är det bomlösa då kanske?

WRAS regelbok har inga begränsningar rörande vare sig material eller färg på sadel. En sadel måste dock ha både bom och horn för att räknas som westernsadel, bommen kan man få dispens från men man måste ansöka och krångla.

/Ida

Liknande trådar

Western Rider en sadel med Ruf side out läder och nu har den ätit upp 2 helt nya ridbyxor :(. Reklamerade de första och fick likadana men dessa...
Svar
3
· Visningar
1 803
Senast: Buck
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 603
Senast: Nepenthe
·
Hemmet Har problem med att verkstaden ofta blir belamrad fort. Mycket hamnar på golvet eller närmaste bänkyta och det är så enerverande...
Svar
6
· Visningar
448
Senast: Badger
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
899
Senast: Esmeralda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix