L'Acteur 1041

Dravena

Trådstartare
Någon som har erfarenhet av honom och hans avkommor? Han har ju inte varit i avel särskilt länge, men rent generellt?

Sv: L'Acteur 1041

Han fick väl sin första föl omgång förra året. Har inte träffat på några. Däremot har jag träffat honom. Otroligt fint psyke och jätte snäll. Mkt trevlig hingst.

Jag träffade honom efter en hingstvisning i våras, och han verkade jättetrevlig. Dock tycker jag inte han har speciellt snyggt huvud, det är väl det enda minuset.
Jag funderade på honom till mitt sto ett tag, men jag tror han är lite väl långlinjerad för att passa henne riktigt bra.
Men som sagt, verkar jättetrevlig i temperamentet!

Tack för svaren! Var lite nyfiken eftersom en bekant funderar på honom till sitt sto. Han verkar matcha henne bra. :)

min häst fick en lillasyster förra året e. L'acteur (ue Legat), som iaf i somras var en riktig kelgris och goddaghäst! Och mamman kan annars ge lite skarpa hästar, så nog verkar han ge bra temperament alltid. Hon rör sig mkt bra också, högställd och vacker!

Har för mig att han hade några föl som bedömmdes rätt högt på fölmönstringarna förra året. Med bra rörelser.

Stoet som ska betäckas har ett fantastiskt temperament och det vill ägaren föra vidare, så han verkar ju onekligen vara ett bra val.

Har ett stoföl e. L`Acteur född i år. En riktig pärla! Sånt otroligt temperament! Finner sig i det mesta och inte en dendens till att bitas eller sparkas. En riktig kelgris! Och hon lär sig snabbt. Är uppmärksam och tillitsfull. Stoet kan ha lite humör men det verkar inte på något sätt gått i arv.
Visade nyligen och fick 8-8-8-7-8-7 (46). Hon hade nog kunnat ta något poäng till, eller två, om jag hade förberett det hela bättre. Men tar det inte så allvarligt. Tycker trots allt att 3-års testet är det viktigaste.

Träffade också L´Acteur på hingstvisning förra året. Verkade mycket trevlig! Det var mitt möte i stallet med honom som slutligen avgjorde mitt val. Och ska jag dömma efter hur min fölunge blivit kan jag inte annat än rekommendera honom varmt. Dessutom verkar han passa de flesta ston.

Vad är det för stam på stoet ni vill betäcka?

Oj, här sitter jag och vimsar! :crazy: Såg inte att det var ett gammalt inlägg. Sorry! (Men vad gäller L´Acteur gäller vad jag sa.)

Gör väl inget-är väl bra med lite uppdatering ibland. ;)

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 409
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 071
Senast: Piaff
·
Avel Då det finns så mycket erfarenhet här om hingstar kollar jag om ni har tips på hingst med dessa kriterier. Fux Bra exteriör Bra psyke...
2
Svar
25
· Visningar
1 447
Senast: Nikan
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 505
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka