Lackade dressyrstövlar

L

Louisedressyr

Har sett att man nu kan få dressyrstövlar lackade från fabrik (tror det var Cavallo Piaff plus eller möjligtvis Petrie Anky). Har någon sådana stövlar och kan ge lite info om hur de fungerar och om de är snygga. Bilder vore även tacksamt!

Sv: Lackade dressyrstövlar

jag vet iaf att königs har en modell som heter sir lack men vet inte hur de är eller har några bilder...

Är det ingen som har lackade stövlar och vet hur de håller etc? Vore dessutom bra med bilder då jag inte vet om det är snyggt eller inte!

Jag vet inte om just lackning.

Men om man på stövlar med fint läder (som t ex Cavallo Piaff som jag själv har) ALDRIG nånsin har annat än vatten och skokräm – så kan man med puts få dem blanka som en spegel. Dvs ALDRIG sadeltvål, ALDRIG fett. Detta förstör skinn-ytan.

Tvätta stövlarna aldrig med annat än vatten. (Någon enstaka gång har jag haft lite diskmedel på snabbt om de varit mkt skitiga). Putsa med bra skokräm i flera lager, gärna sådan kräm som ska ge extra glans.

Mina stövlar är nu 4 år men blir blanka som om de vore lackade efter denna behandling.

Låter fantastikst!!! Kan du lägga in bild???

Min kompis har lack-stövlar från königs. Det är lack på hela benet och sen läder på foten.

Så många som sett denna länk, ingen osm har bilder eller egna lackade stövlar?

Har inga själv så vet tyvärr inte hur de fungerar. Finns ett italienskt/engelskt märke som har lackade stövlar där skaften är lackade och foten i läder. Priset på dem ligger kring 4500 sek.

Liknande trådar

Hemmet Har hittat en liten gammal vedspis i mitt garage, och funderar på att byta ut min nuvarande trasiga kamin mot den. Den är mycket rostig...
2
Svar
34
· Visningar
2 270
Senast: tanten
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 915
Senast: Derivata
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 200
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 980

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar