Labradorer-testosteronstinna idioter??

Sv: Labradorer-testosteronstinna idioter??

Min tik väger ca 34 kg och är inte heller tjock, men rejält byggd. Skulle jag banta ner henne i kg skulle hon se uppdragen ut.

Fast som flera säger, de är extremt lättfödda och jag har hittills inte råkat på något som de inte vill äta. Sallad, tomater, svamp, ja allt slinker ner. Jag brukar dryga ut fodret med rivna morötter för att få lite mer bukfylla.

dsc00722_1185446410.jpg

Jag fick också allergiska besvär så fort jag tänkte på labradorer.. Men det ändrades snabbt när jag snubblade över en ung omplaceringstik (dual purpose-typ) som flyttade hem till mig.

Ljuvligare hund får man leta efter, lyhörd, arbetsvillig, smart och hemkst HUNGRIG. Aldrig problem med kontakt med människor eller andra hundar.

Nu har jag två tikar en större som liknar Cillamuffins kloss. STOR men inte fet. Hon har varit en utmaning och hade vi inte uppfostrat henne med benhård konsekvens och tydliga regler, så hade hon varit både odräglig och fet idag.

Jag vågar mig på att chansa på att de mattar och hussar till de labbar du träffat, kanske inte var perfekta labradorägare.

Många köper ju labbe som första hund och tror att alla labradorer är som "våra". Färdiguppfostrade och välartade hundar per automatik.

aj vad de bedrar sig :D

Senast ändrad:

Oj vad stilig hon är!:love:

Min Freja ser likadan ut (stilig) men hon är svart och gör sin ALDRIG bra på bild. Jag har gett upp.

Vart kommer hon ifrån? PM:a gärna om du inte vill skriva ut! Är hon möjligtvis från Blekinge? (Stor och ljust gul ;))

Västerbotten får min snabbt att tänka på en uppfödare kring Umeå??? Väääldigt jobbiga hanar...

Men de som tävlar vid er är väl jaktlabradorer? Eller tänker jag fel nu?

Sen har du ju nu träffat mitt monster *ha ha* Nåja. Jag lovar att hon var pain in the as som ung och hon skulle infria de flesta fördomar. Hon skulle aldrig blivit den blev utan allt jobb (å tårar) jag lagt ned. Men nu är hon bara slö av ålderdom och det skulle hon ju blivit hur som helst :) Men hennes jävlar anamma har ju också varit hennes enorma tillgång. Jag tror aldrig mer att jag kommer att få en till Labrador som är så j**la bra att jobba med. Hur ofta river en Labrador av spontana applåder i publiken vid läggande under gång t.ex.*fniss*

Vad är det egentligen som gör att labbar och labbekorsningar är så himla matglada? Det är ingen annan ras som är så himla hungrig...

Bra fråga.. ska med intresse se om du får några bra svar.

Enligt min tik, så är det en kvarleva från "den sabeltandade grottlabradoren" Hon berättar att dessa labradorer kunde äta ett helt vildsvin (Pumba) inuti en bengalisk tiger inuti en späckhuggare, allt servades på en två hektar stor åker av brysselkål.

Jag vet att det ska finnas bild på den öde åkern som blev kvar.

:bump:

Senast ändrad:

Bra fråga.. ska med intresse se om du får några bra svar.

Enligt min tik, så är det en kvarleva från "den sabeltandade grottlabradoren" Hon berättar att dessa labradorer kunde äta ett helt vildsvin (Pumba) inuti en bengalisk tiger inuti en späckhuggare, allt servades på en två hektar stor åker av brysselkål.

Jag vet att det ska finnas bild på den öde åkern som blev kvar.

:bump:

Den frågan har jag också undrat över, men fick ju ett jättebra svar. Så måste det ju vara :D

Golden och Flat är lika glupska ;) Jag undrar också vad det kan bero på... Det är inte riktigt riktigt iaf...

Det otäcka är ju att de inte känner någon begränsning alls. Meya har en gång satt i sig säkert 5-6 kg slaktavfall på ett bräde. Man kan lugnt säga att hon var lika bred som hon är lång och att det blev väldigt många äckliga spyhögar efteråt. Trots det skulle hon dit igen samma kväll... Lära av läxen? Icke sa nicke.
När jag hade hundvakt så åt hon hur mkt torrfoder som helst eftersom säcken stod framme. Deras hund rörde aldrig ngt. Däremot stjäl hon inte från bord och bänkar trots att vi har kattens mat längst ut på en bänk och hon lätt skulle kunna ta det om hon ville och fast jag brukar ta ur skålen och ge som godis (så hon vet ju mkt väl att det är gott i den).

De flesta retriever är nog lika glupska. Min gamla labbe var däremot inte så het på maten förrän hon blev gammal.

Min hund har också satt i sig foder så att hon blev som en tunna. Hon rörde aldrig en hundmatsäck så jag reagerade inte över att det stod en på rummet där vi skulle sova (var bortresta hos bekanta) På morgonen när jag upptäckte detta så blev jag förvånad för hon har ALDRIG rört en säck. Fick till svar: Jag ställde in den där för den var trasig! Och se på f**. Ett litet hål på baksidan... Det var tydligen okej tyckte hon...

Golden och Flat är lika glupska ;) Jag undrar också vad det kan bero på... Det är inte riktigt riktigt iaf...

Ja visst är de... min flat har slukat lök, chilisås, ärtskidor, ättiksgurka osv...:crazy: och alltid skulle det slinka ner mer:cool::p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka