Labrador ...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Mithra
  • Startdatum Startdatum
M

Mithra

har nyligen köpt ett nytt sto efter Labrador-Urbino, och känner inte till Labrador avkommor alls sedan tidigare. Är det någon som vet något om honom eller hans avkommor, och vad de har gjort så berätta gärna.

Sv: Labrador ...

Labrador föddes 1975 och dog 2002. Han var fux med bläs, vtvfrf, vtbff, 169 - 22cm.

Exteriört utlåtande: Storlinjerad med djup bog, mycket bra överlinje och långt kors. Harmoniskt benad med stark hasinskening. Intåad vänster fram. Mycket vägvinnande rörelser i skritt och trav.

Bruksprov 4,5 år; gång 767 hopp 9.

Labrador själv startade upp till 1.50-hoppning, med segrar och placeringar upp till 1.40.

Till och med 2001 hade nan 2 avkommor i svår dressyr, 2 i svår hoppning och 3 i svår fälttävlan. Bland annat Linda Algotssons Lafayette.

Fram till 2001 hade han betäckt 979 ston.

Stam och bild finns här http://www.allbreedpedigree.com/labrador5

Sv: Labrador ...

tack båda två. jag ska leta efter gamla trådar!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 384
Senast: Sezziyanen
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 049
Senast: Piaff
·
Hundavel & Ras Hej, ny här och skulle vilja höra lite hur olika löp kan vara, jag har en labrador tik som nu löper, inne på dygn 17 nu, tog...
Svar
8
· Visningar
1 083
Senast: Karolina90
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 557
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025